סערת ההקלטות

נתניהו ידע מההקלטות של יועצו של בני גנץ

האם נתניהו שיקר? ראש הממשלה הכחיש כי ידע או היה מעורב בהקלטות של ישראל בכר, יועצו הבכיר של בני גנץ שנחשפו בשבוע שעבר, היום נחשפה הקלטה נוספת (פוליטי)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

לאחר שחשפו את ההקלטות של ישראל בכר בהן הוא משמיץ את מעסיקו בני גנץ, חושפים ב"החדשות" הקלטה של שיחה בה נשמע הרב גיא חבורה שכפי שנחשף ב'כיכר השבת' היה זה שהקליט את היועץ, משוחח עם ראש הממשלה נתניהו בעניין הזה ממש.

על פי הדיווח ב'החדשות', השיחה הזו התקיימה ביום רביעי שעבר יום לפני פרסום ההקלטות, סמוך לשעה 22:00. במשרדו של הרב גיא חבורה במרכז תל אביב כשהם משוחחים עם ראש הממשלה בטלפון ועל הפרק, לכאורה, האופן שבו תועבר לפרסום הקלטת השיחה בין הרב לבין בכר.

כזכור, ביום שישי חשף 'כיכר השבת', כיצד בוצעו ההקלטות ומי עומד מאחוריהן: הרב גיא חבורה, העומד בראשות ארגון 'אורות של תקווה' למען ילדים חולי סרטן, קיבל לאחרונה את היועץ האסטרטגי ישראל בכר לשם מתן ייעוץ בעניינים אישיים, במהלכן בכר אומר לרב שאין לבני גנץ "אומץ לתקוף באירן", ושמדובר ב"סכנה לעם ישראל".

בשלב מסוים בשיחה, אחד הנוכחים מגיב לדברים שהוא שומע מראש הממשלה ומבטיח לנתניהו שישראל בכר יישמע, בקולו, "בלי טשטוש".

רק אתמול בריאיון של נתניהו לרינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" הוא אמר שהוא כלל לא דיבר עם הרב וכי לא היה מעורב בכל כלל.

דוברו של נתניהו, עופר גולן, מסר בתגובה: "אני לא מכיר שיחה כזו" וסירב לומר אם ראש הממשלה מכחיש את קיום השיחה. "ככל שקיימת הקלטה של השיחה מדובר בהאזנת סתר", הוסיף.

עו״ד עפר ברטל, ממשרד 'ברטל כהן' המייצג את ישראל בכר אומר ל'כיכר השבת': "פרסום הקלטת דבר מה שנאמר בין שני משוחחים - הוא מעשה נמוך. פרסום חלק משיחה של אדם ירא שמים שבא לשוחח עם רב - הוא בזוי. שימוש בשיחה כזו או בקטע ממנה, תוך ידיעה שמדובר בשיחה פרטית עם רב - ראוי לכל גנאי. נגיש נגד הרב חבורה, שהקליט אותו, תביעה אזרחית וקובלנה פלילית".

בכחול לבן מסרו בתגובה להקלטה: "נתניהו - שיקרת לכל אזרחי ישראל בשידור חי ואמרת שלא היה לך חלק בהקלטות הרב. אתה אדם ללא גבולות וללא קווים אדומים שפועל בשיטות מאפיה. אסור שתהיה ראש ממשלה עוד דקה אחת. דרדרת את ישראל לשפל שלא יאמן לא ניתן לך לרסק את החברה הישראלית. הערב ברור יותר מתמיד: מחר חייבים להצביע כחול לבן".

'כיכר השבת' פנה אל הרב גיא חבורה ורעייתו פעמים רבות בכדי לקבל את תגובתם, כמו כן פנה 'כיכר השבת' אל ישראל בכר - אך לא נמסרה כל התייחסות מהם לדברים. לכשתתקבל תגובתם, נפרסמה במלואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר