נאום ההפסד. צפו

התבוסה של אויב החרדים ח"כ איווט ליברמן

לא כך ציפה יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ ליברמן לסיים את מערכת הבחירות הנוכחית: לפי כלל המדגמים, הוא וסיעתו ספגו חבטה עזה מהישראלים - שהוכיחו: הפצת השנאה לא הועילה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ליברמן, הערב (צילום: באדיבות ערוץ כנסת. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

שישה מנדטים - זו התוצאה העלובה שהניבה מערכת הבחירות ל'ישראל ביתנו', מפלגתו של ח"כ אביגדור ליברמן.

לפי שלושת המדגמים, של הערוצים 12, 13 ו-11, הסיעה בראשה עומד איווט הפסידה רבע מכוחה האלקטורלי, בכך שירדה משמונת המנדטים שהיו לה בכנסת היוצאת, כאמור לשישה בלבד.

'ישראל ביתנו' אף הופכת בכך, לפי חלק מהמדגמים, למפלגה הקטנה ביותר בכנסת ה-23. רק העבודה-מרצ גם עומדת אולי על 6 מנדטים.

אחרי התבוסה הכפולה - עם אי-הצלחתו בהדחת יריבו נתניהו - פרסם ליברמן את תגובתו הבאה: "הסתכלתי על כל המדגמים, שהם שונים מהותית מכל הסקרים האחרונים שפורסמו ע"י אותם סוקרים. הסתכלתי על ההבדלים בין כל מיני סקרים בערוצים שונים. גם כשאתה מסתכל על הגוש החרדי המשיחי שהגיע ל-60 מנדטים, וכל מנדט פה יכול להיות קריטי. אני חושב שלא תהיה ברירה אלא לחכות לתוצאות האמת, ורק אח"כ לעשות הערכת מצב".

אחד ממופעי ההסתה של ליברמן. ארכיון (כיכר השבת)

"קשה מאוד כשהפערים מצד אחד כל כך גדולים בין הערוצים, בין המדגמים השונים, וכשאחד הגושים כ"כ קרוב ל-61, כדאי להמתין לתוצאות האמת, לפני שנסיק מסקנות סופיות".

איווט הוסיף: "מה שקשור לישראל ביתנו - אנחנו מפלגה עם משנה סדורה, עם עקרונות, לא מתכוונים לזוז מ"מ אחד מכל מה שהבטחנו, מכל מה שהתחייבנו לבוחרים שלנו".

"לגבי התוצאה עצמה ו-60 מנדטים של גוש נתניהו - אנחנו למעשה ראינו אותה תוצאה בחודש אפריל 2019, כשגם שם אמרו שהחרדי המשיחי הגיע לאותם 60 מנדטים. ואנחנו עדיין לא יודעים בטח ובטח, לא תוצאות מהמעטפות הכפולות ולא גם תוצאות אמת כפי שנראה כנראה רק מחר בבוקר", סיים יו"ר 'ישראל ביתנו', באכזבה ניכרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר