צפו

גנץ, בנאום ההפסד: "הפיצו עלי שקרים רבים"

אחרי התוצאה המאכזבת למפלגתו 'כחול לבן' ולגוש השמאל-מרכז, נאם היו"ר ח"כ בני גנץ בפני פעיליו, ניסה לעודד אותם - והביע ביטחון שפיצול פנימי לא יהיה. צפו (בארץ)

(צילום: באדיבות ערוץ כנסת. תמונות: Tomer Neuberg/Flash90)

יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ הגיע הלילה לתל אביב, לשאת נאום בפני פעילי מפלגתו, לאחר ההפסד הברור לליכוד, מפלגתו של יריבו ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אנחנו עומדים בסיומה של מערכת הבחירות מהקשות שהיו במדינת ישראל", פתח גנץ את נאומו, "ואני מבין ושותף לאכזבה ולכאב. זו לא התוצאה שציפינו לה. אם אלו תהיינה התוצאות, זו לצערי זו גם לא התוצאות שיחזירו את מדינת ישראל לדרך המלך".

יו"ר כחול לבן ניסה למצוא נקודת אור בתוצאות הקשות עבורו: "בסך הכל לפני קצת יותר משנה יצאנו לדרך הארוכה הזו. נאספנו, יצרנו דבר מדהים שנקרא כחול לבן. חיברנו את העקרונות שלנו, אנחנו לא נוותר - לא על העקרונות שלנו ולא על הדרך שלנו".

לדבריו, "נתקלנו בקמפיין הנמוך ביותר בתולדות מדינת ישראל. הפיצו עלינו, ועלי באופן אישי, שקרים והשמצות רבות. חשבו שאבהל, שאמצמץ, אבל זה לא קרה וזה גם לא יקרה בהמשך".

"בזמן הזה, מדינת ישראל זקוקה להחלמה. היא זקוקה לאחדות ולפיוס. היא כמהה למנהיגות מחברת. את זאת נמשיך להציע לציבור הישראלי. אותו באנו לשרת. הציבור שאנחנו מדברים עליו הוא ציבור מדהים; אנשים שנאמנים לעקרונות, לדרך, שרצו מקום ישר, נורמלי ומחבר ומשתף. אלו האנשים שלנו ואנחנו צריכים להיות גאים בהם לחלוטין".

בהמשך, ניסה גנץ לעודד: "צריך להרים את הראש ולהמתין לתוצאות האמת: בסופו של יום, התוצאות המסתמנות עשויות להיות זהות במשמעותן הפוליטית לתוצאות הבחירות באפריל לפני כמעט שנה. גם אז, כשהיה נראה שפנינו לאופוזיציה נשארנו מאוחדים, חזקים ונאמנים לדרכנו. אנחנו נישאר חזקים, מאוחדים וחזקים גם בהמשך".

"ללא קשר לתוצאות הבחירות ולכל תהליך פוליטי אחר: הליכים פליליים מתבררים ומוכרעים רק בבית המשפט. ובעוד שבועיים מהיום בנימין נתניהו ישב על ספסל הנאשמים בבית המשפט, על שלוש עבירות חמורות. הדרך שלנו, של כחול לבן, רק התחילה. למרות כל הקשיים והאתגרים, הגענו להישגים מדהימים, פעם אחר פעם. ההישג והתמיכה הציבורית בכחול לבן מחייבים אותנו להרים את הראש ולשמור על המחויבות שלנו למצביעים שנתנו לנו את אמונם, ולכל אזרחי ישראל. אני לא מפחד מדרך ארוכה. אני לא מפחד בכלל. כחול-לבן תמשיך להיות כוח משמעותי ועוצמתי במאבק על דמותה של מדינת ישראל. ביחד איתכם אמשיך להוביל אותה, כדי לשרת את כל אזרחי ישראל. אנחנו נהיה שם בהצבעות, בפעילות בכנסת וגם ברחובות. לא ניתן לאיש להרוס את המדינה. לא ניתן לאיש להפריד בינינו. לא ניתן לאיש לפרק את החברה הישראלית ולרסק את הדמוקרטיה. אנחנו ניאבק עבור ההורים שלנו, עבור ילדינו. זאת הדרך היחידה שאני מכיר. וגם אם היא קשה – בסופה ננצח. עכשיו הזמן להמתין לתוצאות האמת, ולעשות את המיטב בתוך המערכת הפוליטית. נמשיך לעבוד עבור אזרחי ישראל. אני מתחייב ואנחנו מתחייבים - לשים תמיד את מדינת ישראל לפני הכול. זה לא עלינו. זה על המדינה שלנו ועל מי ששלח אותנו לכאן. אני אומר גם לתומכינו וגם ליריבנו אני אומר היום".

"'למען אחיי ורעי אדברה נא שלום בך'", ציטט יו"ר כחול לבן בסיום דבריו. "אנחנו באים לשלום. נפעל למען שלום אחים בישראל, שלום בתוכנו. לפני שאני מסיים אני רוצה להגיד לכם: יכול להיות באסה, יכול להיות קשה, אבל צריך כל אחד להסתכל על עצמו במראה ולדעת שהוא עשה את כל מה שאפשר היה על מנת לשכנע את הציבור. אנחנו מכבדים את בחירת הציבור. אנחנו מכבדים גם את אלו שהצביעו לאחרים. חברים, כחול לבן רק התחילה. אנחנו רק התחלנו. אנחנו ממשיכים לשרת את מדינת ישראל".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר