כל התרחישים

ראשי ה'בלוק' ייפגשו עם נתניהו; ב'ליכוד' לא רוצים אחדות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתכוון לנסות להקים ממשלה חדשה בהקדם. נתניהו וראשי הסיעות בבלוק הימין ייפגשו כבר היום בשעה 15:00 בכנסת, לישיבה ראשונה מאז הבחירות (פוליטי מדיני)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו אמש בחגיגות הניצחון (צילום: אוליבר פיטוסי)

בדרך לקדנציה שביעית: אזרחי ישראל התעוררו לניצחון סוחף של הליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו פיגר במרבית הסקרים בחודשיים האחרונים, אבל בישורת האחרונה הוא עקף את בני גנץ, ועל פי תוצאות האמת ניצח אותו בפער משמעותי.

על פי ספירת 90% מהקולות, הליכוד מובילה עם 36 מנדטים, ארבעה מנדטים יותר מכחול לבן 32, הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה עם 15 מנדטים, ש"ס עם 10, העבודה-גשר-מרצ עם 7, יהדות התורה עם 7, ישראל ביתנו עם 7 וימינה 6.

גוש הימין-חרדים נמצא כעת עם 59 מנדטים, כאשר מפלגות המרכז-שמאל ביחד עם הרשימה המשותפת עומדות על 54, וישראל ביתנו עם 7 מנדטים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לנסות להקים ממשלה חדשה בהקדם. נתניהו וראשי הסיעות בבלוק הימין ייפגשו היום (שלישי) בשעה 15:00 בכנסת, לישיבה ראשונה מאז הבחירות.

אל התרחישים האפשריים:

ממשלת אחדות רחבה

אל ממשלה כזו יבקש נתניהו להזמין את גנץ וליברמן בנוסף לגוש הימין. הקולות שיקראו להישאר באופוזיציה. המכשולים: קרב בתוך כחול לבן בין הקריאה להישאר באופוזיציה, לבין אלו שיבקשו לגרור את בני גנץ לממשלת נתניהו.

ממשלת אחדות צרה

נתניהו בוחן את האפשרות להזמין את ליברמן לקואליציה שתכלול גם את יהדות התורה ואת ש"ס, ללא כחול לבן על מנת להשלים ל-61 מנדטים.

המכשולים: רבים מהבכירים במפלגות החרדיות מתנגדים לישיבה עם ליברמן שהתנגד בעצמו לישיבה עם החרדים בהצהרותיו האחרונות.

ממשלה צרה עם עריקים

התרחיש היותר סביר, הוא עריק או שניים שיערקו מכחול לבן או ישראל ביתנו אל הליכוד ובכך יצליח נתניהו להרכיב ממשלה עם 61 חברי הכנסת.

עם הגעתו למטה הליכוד אמש התקבל נתניהו בתשואות ובקריאות "לא רוצים אחדות". "נגד כל הסיכויים השגנו ניצחון גדול לליכוד", אמר ראש הממשלה בפתיחת נאומו. "השגנו ניצחון גדול לעמנו. אני גאה בכם בוחרי הליכוד".

בליכוד לא דוהרים לאחדות, מנגד נראה שב"כחול לבן" חלוקות הדעות באשר לישיבה עם בנימין נתניהו. "התוצאות מחייבות ממשלת אחדות", הצהיר חבר הכנסת צבי האוזר בערוץ הכנסת זמן קצר לאחר פרסום תוצאות המדגמים. חבר הכנסת אסף זמיר, מספר 19 ברשימה, אמר דברים דומים: "אני מאוד מקווה שתהיה ממשלת אחדות". זמיר הוסיף: "יש לנו בעיה עם כתבי האישום של נתניהו. נראה איך נפתור את זה".

מיקי חיימוביץ', אמרה בריאיון לערוץ 12 כי ממשלה עם נתניהו אפשרית "אם יסכים להיות שני ברוטציה". חיימוביץ' הוסיפה: "אני לא חושבת שזה נכון לשבת עם נתניהו כראש ממשלה – אבל יש כאן תיקו שלא משתחרר".

בליכוד כאמור מעדיפים את התרחיש בו ח"כ או שניים יסכימו לערוק ממפלגות המרכז שמאל לליכוד ובכך להשלים את המנדטים ל-61.

דוברו של נתניהו יונתן אוריך, אמר הבוקר בגלי צה"ל כי מתנהלים "מגעים עם ח"כים מכמה מפלגות מהצד השני, גם הם הבינו שלגנץ אין יכולת ודרך להקים ממשלה". אוריך הוסיף: "אני מניח שדי בקרוב נביא גם את ההצבעות החסרות מהצד השני".

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, אישר כי מתקיימים מגעים עם גורמים מחוץ לבלוק עוד לפני הבחירות והצהיר: "אם יהיו לנו 60 מנדטים נקים ממשלה". לדבריו, "גורמים במחנה השני מבינים שאין להם שם עתיד, מערכת בחירות נוספת תדרדר אותם עוד יותר".

ע"פ ספירת הקולות עד כה, הרשימה המשותפת הגיעה להישג חסר תקדים של 15 מנדטים.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, נשא הצהרה לתקשורת מחוץ לביתו ואמר כי הוא אינו מתכוון לשוחח מיוזמתו עם מפלגת כחול לבן.

"לי לא יהיה שום קשר עם גנץ. אם הוא רוצה הוא יכול להתקשר אליי. המלצנו עליו בפעם הקודמת לא מאהבת מרדכי אלא משנאת המן. במפלגת כחול לבן יש לא מעט גזענים כמו האוזר והנדל. אנחנו לא רוצים שום קשר עם כחול לבן לאור הקמפיין הגזעני שלהם", דברי עודה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר