מרכיבים ממשלה

מסירים את הווטו מליברמן? ראשי ה'בלוק' נועדו עם נתניהו

למרות ההסתה, האם יסכימו לצרף את יו"ר ישראל ביתנו לקואליציה? במפלגות החרדיות עדיין חלוקים בדעתם - ובמפלגת הליכוד מבהירים ל'כיכר השבת' כי לא יעשו אף צעד בלי התייעצות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לקראת המו"מ הקואליציוני, גוש הימין התכנסו (שלישי) בכנסת בניסיון לבחון את התרחישים השונים להבאת 61 מנדטים שיאפשרו לנתניהו להחל במלאכת הרכבת הממשלה.

בפגישה סוכם שימשיכו לפעול יחד כגוש אחד בראשות ראש הממשלה נתניהו במטרה להקים מהר ככל הניתן ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל. עוד סוכם, כי לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית - כלומר, אביגדור ליברמן וישראל ביתנו. "העם אמר את דברו - רוצים ממשלה לאומית בראשות נתניהו", נמסר בהודעת הגוש.

‏בכיר בליכוד מבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לא הוסר הווטו מליברמן וכי לא ייעשה אף צעד בלי לקבל אור ירוק מראשי בלוק הימין. לדבריו, נעשתה פרשנות מוטעית לסיכום לפיו "לא פוסלים כניסה לממשלה של מפלגות המכירות במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

מוקדם יותר היום (שלישי), נפגש יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו ברחוב בלפור בירושלים במשך שעה ארוכה. על פי נתוני האמת, דרעי עומד בראש המפלגה השנייה בגודלה בגוש הימין.

טרם הפגישה עם נתניהו התכנסה בירושלים סיעת ימינה שמקבלת על פי התוצאות בינתיים שישה מנדטים בלבד. שר הביטחון נפתלי בנט אמר:"תוצאות הבחירות טובות לגוש הימין, אבל זה לא נגמר. המשימה שלנו היא לדאוג שמדיניות ימין תיושם בפועל. יש כאן הזדמנות לממשלת ריבונות. הרכב הקואליציה יקבע האם תהיה ריבונות. אם יכניסו אנשי שמאל, לא תהיה ריבונות. נתנו את הנשמה, שמרנו על קמפיין בוגר ונקי והצלחנו מבלי לירות בתוך הנגמ״ש. אנחנו נישאר מאוחדים וחזקים יחד".

בכניסה למפגש אמר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני: "יש הרבה מעטפות כפולות יכול להיות שהתוצאה תהיה שיהיה 61. סביר להניח שלא נלך לבחירות נוספות".

"נתניהו יצטרך להרכיב קואליציה. אין ממשלת אחדות יש ממשלה שיכולה להיות רחבה יותר בסופו של דבר תורכב ממשלה"

גפני סירב לומר כי לא ישבו עם אביגדור ליברמן והתבטא: "ליברמן הוא אדם חסר אחריות".

גפני לפני ישיבת בלוק הימין. צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

גם שר הבריאות יעקב ליצמן נמנע לפתע להצהיר על נושא ליברמן. שר הבריאות אמר בכניסה לישיבת ראשי הבלוק: "הישג גדול לראש הממשלה. נמשיך להיות בלוק ולשתף פעולה יחד. נהיה יותר חזקים. בטוח שלא יהיו בחירות נוספות". בניגוד לעבר סירב ליצמן להצהיר כי לא יישב עם ליברמן.

ליצמן לפני הישיבה. צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

סיעת "כחול לבן" תתכנס לישיבה ראשונה לאחר הבחירות בשעה 17:30 בתל אביב, הישיבה תהיה סגורה לתקשורת. בסיעה קיים כעת לחץ על חברי הכנסת שרמזו על היתכנות לחבירה לממשלה בראש העומד נתניהו.

מוקדם יותר הודיע יו"ר מפלגת העבודה-גשר-מרץ, ח"כ עמיר פרץ, כי לא יפרוש מהחיים הפוליטיים בעקבות האכזבה מתוצאות הבחירות - למרות האיחוד בין המפלגות. "אנחנו הולכים לעבוד מאוד קשה", אמר פרץ. "יש לי הרבה מאוד תכניות, יש לי עבודה לעשות למען הגוש ולמען מפלגת עבודה".

"ידענו שהשלם יהיה קטן מסך חלקיו, אין לנו כוונה לדבר על אכלו לנו שתו לנו. אני אמשיך לנהוג באחריות ולקיים את תפקידי כמבוגר האחראי של מחנה השלום". .

נכון לשעה זו, אחר ספירת יותר מ-90 אחוזים מהקולות: 59 מנדטים לגוש הימין, 54 לגוש המרכז-שמאל ו-7 לאביגדור ליברמן.

בחלוקת המנדטים. הליכוד עם 36 מנדטים, כחול לבן 32, הרשימה המשותפת 15, ש"ס 10, יהדות התורה 7, העבודה-גשר-מרצ 7, ישראל ביתנו 7 וימינה 6.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר