מבוי סתום

הלחץ ב'בלוק הימין': כלל הסיעות מתכנסות

המצב בו גוש הימין צפוי למנות פחות מ-60 מנדטים, וכוונת סיעות השמאל-מרכז למנוע את הרכבת הממשלה הבאה מנתניהו, מזעיק את כלל הח"כים בגוש לישיבה משותפת (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ה'בלוק', בישיבת סיעה משותפת. ארכיון (צילום: אבי רבינא, כיכר השבת)

כל חברי הכנסת מ'בלוק הימין', בהם 16 הנציגים החרדים, נקראו לישיבה משותפת שתתקיים בכנסת, בשעה 17:30, בסיומה ישמיעו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי חברי הכנסת קיבלו הודעה ממזכירי הסיעות, כי מוטלת עליהם חובת נוכחות בישיבה זו - על רקע התוצאות העגומות שכוללות 58 מנדטים בבד לגוש, והקשיים הצפויים בהרמת ממשלה במצב שכזה.

בשעה זו כבר נערכת בלשכת נתניהו בכנסת ישיבת 'ראשי בלוק הימין', ממנה נעדרים בשל אילוצים טכניים השר נפתלי בנט וח"כ משה גפני, שהצטרפו אליה ב'שיחת וועידה'.

בתוך כך, היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, מרגיע מעט את הלחץ בימין מפני אישור מהיר של חוק שיאסור להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, משום שהוגשו נגדו כתבי אישום.

בחוות דעת שפרסם, נכתב: "מליאת הכנסת וועדות הכנסת אינן נוהגות להתכנס בשבועיים שבין הבחירות ובין מועד כינוסה של הכנסת החדשה; אשר לחקיקה פרטית - היא כלל אינה אפשרית בתקופה זו".

ברקע כל זה, נמשכים בשעות האחרונות מאמצי הליכוד לגייס 'עריקים' ממפלגות כחול לבן והעבודה-גשר לגוש הימין, זאת בשל המצב הפוליטי הסבוך שנוצר, והחשש מפני הליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה.

בין חברי הכנסת שאישרו כי קיבלו הצעה לערוק, ניתן למנות את אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר), ויואל רזבוזוב, יועז הנדל, צבי האוזר ומירב כהן (כחול לבן).

הסיעה היריבה לליכוד, כחול לבן, לא מבזבזת זמן, וכבר מינתה צוות לנהל את המשא ומתן הקואליציוני הטעמה. בראש הצוות יעמדו, כמו בסבב הקודם, ד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה.

כזכור, לפי התוצאות המעודכנות, לליכוד 36 מנדטים, לכחול לבן 33, לרשימה המשותפת 15, ש"ס ירדה לתשעה, יהדות התורה עם 7, ישראל ביתנו 7, העבודה-גשר-מרצ 7 וימינה עם 6 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר