החשש מהקורונה

הרב הראשי הורה: "להימנע מנישוק מזוזות"

הגאון רבי דוד לאו, הרב הראשי לישראל, פוסק במכתב שנשלח כעת, כי יש להימנע מנשיקה למזוזה - כפי שנוהגים רבים - וכך אולי לעצור את התפשטותו של נגיף הקורונה המסוכן (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו. אילוסטרציה (צילום: דוברות הכנסת)

במכתב שנשלח היום (רביעי), פוסק הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, כי בשל התפשטותו המהירה של נגיף הקורונה, יש להפסיק לנשק מזוזות.

"הנדון: נישוק מזוזות", נפתח מכתבו של הרב, שממשיך: "לידיעתך, אין כל מצווה וחובה לנשק מזוזה. ישנו מנהג שיש לו מקורות קדומים על כך שנהגו לגעת במזוזה, ורק בשלב מאוחר יותר החלו לנהוג גם לנשק".

לדבריו, "כשהחלו להיות מודעים לעובדה שדבר זה יש בו חשש סכנה, כבר במאה התשע עשרה אחד מהאדמו"רים המפורסמים קבע שיש להזהר מהדבר. וכן מורי ורבי הרב שלמה זלמן אוירבך לא ראה ערך בנישוק היד והיה רק מניח ידו על המזוזה".

"בימים אלו, שלא-עלינו אנו עדים להתפשטות מחלה קשה", פוסק כאמור הגר"ד לאו, "אין ספק שאין לנשק מזוזות ואין לגעת בהם כלל. די בכך שאדם יחשוב עת כניסתו ויציאתו שאכן הדברים שנכתבים במזוזה, וזה ילווה אותו בהמשך דרכו".

ולסיום: "כבר הבעתי דעתי בנושא מחלת הקורונה, שחובה לנהוג לפי הוראות הגורמים האמונים על בריאות הציבור".

מכתבו של הרה"ר

בנוסף, התקיימה בלשכתו של הרב הראשי ישיבה בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב וראשי מערכת הבריאות, בנוגע להשלכות ההלכתיות בהתמודדות עם נגיף הקורונה.

בין היתר דנו על קריאת מגילה לאנשים אשר הונחו להיות בבידוד ועוד סוגיות הלכתיות אשר עולות בימים אלו לאור הנחיות משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר