בהלת הקורונה

לראשונה השבעת הכנסת ללא קהל ביציע

נגיף הקורונה צפוי להשפיע גם על פעילות הכנסת בתקופה הקרובה, והשבעת הכנסת ה-23 שתיערך בשבועות הקרובים במשכן הכנסת בצורה מצומצמת וללא קבלת הפנים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

נגיף הקורונה צפוי להשפיע גם על פעילות הכנסת בתקופה הקרובה, והשבעת הכנסת ה-23 שתיערך בשבועות הקרובים במשכן הכנסת.

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ׳, קיים היום (חמישי) הערכת מצב בנושא הגבלות למניעת התפשטות הקורונה והשלכותיהן על פעילות הכנסת. עם סיום הבחירות לכנסת ה-23, היא תשוב לפעילות באמצע החודש. טקס השבעת חברי הכנסת ייערך ב-16 במרץ.

במהלך הדיון היום הוחלט כי אירוע ההשבעה של חברי הכנסת ה-23 ייערך לראשונה ללא קהל ביציעים. למעט בני ובנות זוגם של המוגדרים כסמלי השלטון, בוטלו הזמנותיהם של סגל א׳, הסגל הדיפלומטי, חברי כנסת לשעבר והקהל הרחב.

תצומצם למינימום הנדרש כניסתם של יועצים פרלמנטריים ויועצי שרים ביום זה למשכן. למעט ח״כים, תותר כניסה למליאת הכנסת - לבעלי הזמנות בלבד.

כמו כן בוטלה קבלת הפנים החגיגית לחברי הכנסת ובני משפחותיהם אשר תוכננה במתחם קדמה. מתכונתו של אירוע הרמת הכוסית המסורתית באולם שאגל - שונתה. בוטלה התכנסותם של מאות האנשים שאמורים היו להיות נוכחים באירוע - אשר נועל בדרך כלל את אירועי היום החגיגי; בוטלו הנאומים וקטעי השירה. ראשי המפלגות יוזמנו לצילום המסורתי המשותף.

מיום ראשון הקרוב יבוטלו כל הסיורים והביקורים של גורמים חיצונים בכנסת ובכלל זה בתי ספר, תיירים, קבוצות מאורגנות ועוד. כל מבקר שאינו קבוע יידרש לחתום על הצהרת כניסה למשכן, אשר תאושר ע״י קצין הכנסת. בהצהרה זו יתחייב המבקר שלא ביקר בשבועיים האחרונים בחוץ לארץ.

עוד הוחלט כי לא יותרו התכנסויות, אירועים ומפגשי שדולות, ובוטל אירוע הרמת הכוסית לעובדי הכנסת לרגל חג הפסח. הוחלט להתיר כניסתם של כל הגורמים שיוזמנו לוועדות כחלק מפעילותם הפרלמנטרית. פעילות מרכז המבקרים ובכלל זה פעילותם של מדריכי הכנסת מחוץ למשכן תימשך כרגיל.

עמדות חיטוי ייעודיות יוצבו במקומות מרכזיים בכנסת ובכניסתה. כלל ההנחיות אשר הוציאה נציבות שירות המדינה כלפי עובדיה- אומצו גם עבור עובדי הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר