לקראת פורים

במשטרה ובשב"ס נערכים לנגיף ה'קורונה'

מה דינו של שוטר שצריך לשמוע את קריאת זכור ומה עושים בקריאת המגילה? אלה מעט מהשאלות שהתקבלו אצל הרב הראשי למשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו (חדשות משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרב ברכיהו (צילום: דוברות המשטרה)

משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר פרסמו את ההיערכות שלהם בשל נגיף הקורונה והחשש להתפשטותו. רב המשטרה הרב רמי ברכיהו אף פרסם שו"ת של ממש לשוטרים שנמצאים בבידוד.

הרב ברכיהו ורבני המשטרה פסקו לגבי שמיעת פרשת זכור כי אין למי שמבודד בבייתו לצאת לבית הכנסת. למבודדים ניתנת השבת האפשרות לקרוא את פרשת זכור מחומש. השלמה של הקריאה תהיה אי"ה בפרשת כי תצא שאז יכוון לצאת ידי חובת הזכירה.

בנושא תפילה בציבור בימי החול ובשבתות קובע הרב ברכיהו, כי אין לצאת לבית הכנסת אלא, להתפלל בבית כמו כן חל איסור להוציא ספר תורה מבית הכנסת לצורך מניין בביתו של המבודד. באשר לקריאת מגילת אסתר אין כל היתר לצאת לבית הכנסת לקריאת המגילה. ניתן כמובן לקרוא אותה ממגילה כשירה בביתו ואף לצרף למניין אנשים שישהו בחדר סמוך ובתנאי, שישמעו כראוי את הקריאה.

"למרות הקידמה הטכנולוגית אין עדיין תחליף לשמיעת המגילה מפי האדם ולכן לא יוצאים ידי חובת הקריאה מהטלפון או דרך אפליקציות שונות", כתב הרב ברכיהו לשוטרים.

"בנושא משלוח מנות ומתנות לאביונים ניתן למנות שליח על מנת לקיים את מצוות היום שהרי שלוחו של אדם כמותו.
הרב הראשי למשטרה מדגיש כי הסמכות היחידה בנושא וירוס הקורונה וההתייחסות לכלל הציבור היא של משרד הבריאות ואין כל היתר לחרוג מההוראות של הגורמים המוסמכים משום 'פיקוח נפש'", פוסק הרב ברכיהו.

במשטרה מדגישים כי כלל שוטרי משטרת ישראל עברו בימים האחרונים הדרכה פרטנית לגבי ההתנהגות הנכונה במקומות בהם ישנו חשש לוירוס והם צוידו באמצעי מיגון מיוחדים על מנת להגן על שלומם ולאפשר להם לפעול כראוי במקצועיות וללא כל חשש.

גם בשב"ס ישנן הנחיות כיצד למנוע כניסת נגיף הקורונה אל מתקני הכליאה. ההנחיות עודכנו ביממה האחרונה ההנחיות הארגוניות במטרה לשמור על בריאות האסירים והסגל.

על פי החלטת מ״מ נציב בתי הסוהר:

- ככלל ובתיאום עם לשכת עורכי הדין והסנגוריה הציבורית, יתקיימו המפגשים של עו״ד עם אסירים מאחורי מחיצה.

- מפגשים של אסירים עם משפחותיהם לא יתקיימו בעת הזאת.

-חל איסור על כל אנשי סגל שב״ס לצאת את גבולות המדינה.

בהמשך להערכות המצב ממשיך שב״ס בהיערכותו ובשלב זה הוכשרו שני אגפים יעודיים לכלואים המחויבים בבידוד כדי לא לפגוע בהמשך המעצרים.

"נבחנים צעדים נוספים ע"י גורמי המקצוע בשב"ס וככל ויעלה הצורך יפורסמו עדכונים. נדגיש שיש להסתמך רק על הודעות והנחיות רשמיות לציבור ולהימנע מהפצת 'חדשות כזב'. שב"ס פועל וימשיך לפעול בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ושאר גופי הביטחון ומשרדי הממשלה הרלוונטיים", נמסר משירות בתי הסוהר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר