הנגיף המלחיץ

בחורים ואברכים חששו לטוס - ראשי הישיבות הרגיעו ובירכו

הגאון רבי גרשון אדלשטיין והגאון רבי דב לנדו ייעצו לתלמידי ישיבות כיצד לנהוג - באשר לנסיעה לחג הקרוב למשפחותיהם בצרפת, ברקע בהלת נגיף ה'קורונה' המתפשט והשפעתו על הטיסות (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באדר תש"פ | 08.03.20
הגר"ג אדלשטיין עם הגר"ד לנדו (צילום: שוקי לרר)

מאות בחורי ישיבה ואברכים הלומדים בישראל והוריהם גרים בצרפת, שרויים בימים אלו בדאגה, מכך שלא יוכלו לעשות את החג המתקרב בחיק משפחותיהם, בעקבות בהלת נגיף הקורונה, אך למרות שחלקם שמעו היתר לנסוע, הם אינם מוצאים טיסות.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', בחור צרפתי הלומד בישיבת פוניבז' קיבל הודעה על ביטול טיסתו לביתו בערב חג הפסח, וחברת התעופה הציעה לו במקום זה טיסה לימים הקרובים - אחרת ייאלץ להישאר בארץ בחג.

בעקבות כך עלה התלמיד למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כדי להתייעץ, וזה השיב לו כי נסיעה כעת לצרפת כרוכה בביטול תורה, ועל כן עליו להישאר בינתיים בישראל.

בחור צרפתי אחר, שעלה לבית ראש הישיבה ושאל האם לטוס הביתה לחג הפסח למרות שיתכן ולא יוכל לשוב ל'זמן קיץ', נענה כי ייסע "משום כיבוד אב ואם" ועד תחילת ה'זמן' "יעזור השם שכבר יוכלו לשוב לארץ".

נגיף ה'קורונה' (צילום: משרד הבריאות)

צעירים אחרים נועצו עם ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, ושאלו אותו אם להיכנס ל'חשש סכנה', לטוס דרך מדינות אחרות או להישאר בישראל ולחגוג את החג שלא במסגרת המשפחה.

בתשובה, ציטט להם הגר"ד את הפסוק "ופסחתי עליכם ולא יהיה בכם נגף למשחית בהכותי בארץ מצרים", ובירך אותם כי יצליחו לנסוע ללא כל חשש.

ראש ישיבת סלבודקה אף הוסיף והרגיע אותם עם דברי ה'בית הלוי' בפרשת בא, שבמכת בכורות היו שני ניסים לבני ישראל; האחד שהקב"ה לא המית את בכוריהם, והשני שאף שנוצרה שם מגיפה גדולה מריבוי המתים - היהודים לא מתו.

אך בשיחה ל'כיכר השבת' אומר יהודה קריאף, מנהל איגוד בני הישיבות בוגרי צרפת בישראל: "שמענו על הברכה של הגר"ד לנדו, אבל לא בטוח שיהיו טיסות. אני אישית צריך לנסוע לחמי וחמותי לצרפת, ובינתיים אין טיסות בנמצא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר