נלחמים בנגיף

'קורונה': כללים חדשים לתחבורה הציבורית

בשל התפשטות הקורונה, משרד התחבורה פרסם רשימת כללים חדשים לנוסעי התחבורה הציבורית. בין ההנחיות: לא תהיה נסיעה בעמידה וייאסר לשבת בסמוך לנהג (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשל המשך התפשטות נגיף ה'קורונה' והחשש להשבתת שירותים חיוניים, משרד התחבורה פרסם היום (שני), נהלים חדשים לנסיעה בתחבורה הציבורית. בין היתר ייאסר על נוסעים לשבת בקרבת הנהג וייאסר על הסעת נוסעים בעמידה בתחבורה הבין עירונית.

בהודעת משרד התחבורה שנמסרה במכתב ששלח מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף נטען, כי במטרה לנסות ולצמצם את המגע בין נהגי האוטובוס לנוסעים – הוחלט ששורת המושבים הראשונה מאחורי הנהג יישארו פנויים ואיש לא יישב עליהם. בנוסף, לכל הנהגים יחולקו תכשירי חיטוי על מנת לשמור על ההיגיינה האישית שלהם לאחר שהם באים במגע עם אנשים רבים.

על פי הוראה נוספת, במטרה למנוע צפיפות וקרבה מסוכנת בין הנוסעים, אוטובוסים בין עירוניים לא יורשו להסיע נוסעים בעמידה. אוטובוסים עירוניים יוכלו להסיע נוסעים בעמידה, אך החל משורת המושבים השנייה – זאת במטרה לצמצם ככל הניתן את המגע בין הנוסעים לנהג.

הוראה זו מעוררת ביקורת על ידי חלק מנוסעי התחבורה הציבורית, שכן בירושלים לדוגמה, חלק גדול מהקווים לשכונות החרדיות מלא באופן קבוע עד אפס מקום, בעמידה ובישיבה, בשל הצורך הגבוה והמחסור היחסי באוטובוסים. הסיכוי שניתן יהיה לאכוף דבר כזה הוא אפסי לנוכח השירות הבעייתי של התחבורה הציבורית בירושלים. גם הרכבת הקלה מלאה פעמים רבות כשהיא דחוסה לחלוטין בנוסעים.

בנוסף, מנחה משרד התחבורה את נהגי האוטובוס לנסוע ככל שניתן עם החלונות פתוחים, זאת על מנת לנסות ולאוורר את הרכב במידת האפשר, גם דבר זה לא ברור כיצד הנהגים יוכלו לדאוג לו במהלך הנסיעה.

על פי ההודעה של משרד התחבורה, נהג שלא חש בטוב יידרש לדווח על כך והוא ישוב לנהוג רק לאחר שייבדק בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בהודעה של משרד התחבורה נמסר כי אנשי המשרד מבצעים הערכות מצב בשיתוף גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובמשרד ראש הממשלה וכי הם נערכים לאפשרות של מחסור חמור בכוח האדם. חברות התחבורה הציבורית התבקשו על ידי משרד התחבורה להכין שתי תוכניות לפעולה בחירום – בעת מחסור של 10% מנהגים ומחסור של 25% מהנהגים.

"מאז החל משבר הקורונה אנחנו בוחנים כל העת מול המל"ל ומשרד הבריאות את השלכותיו על תחום התחבורה", אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. "נעשה הכול כדי למזער את קצב ההדבקה של הנגיף. יש לנו אחריות כבדה על הכתפיים ואנחנו מתייחסים לצעדי המניעה והמזעור במלוא הרצינות מראשית ההתפרצות. ייתכן ותהיה חוסר נעימות זמנית אך אל מול הצעדים שמטרתם הצלת חיי אדם אין לנו ספק שנכון להתנהל בניהול סיכונים מחמיר. אני מבקש להודות להנהלת המשרד, לחברות המפעילות, לנהגים להנהלת רכבת ישראל ועובדיה, ובמיוחד לרשות שדות התעופה שעומדת בחזית ההיערכות והמענה בשערי המדינה מהיום הראשון".

במקביל עובד ישראלי בשגרירות ישראל באתונה אובחן כנשא של נגיף הקורונה לאחר שהיה על הטיסה של הצליינים היוונים. גם שניים מבני משפחתו אובחנו כנשאים.

שגרירות ישראל באתונה תהיה סגורה היום ותעבור חיטוי על פי הנחיות משרד הבריאות הישראלי. ממשרד החוץ נמסר כי "משרדי הבריאות של ישראל ויוון עומדים בקשר על מנת לטפל במקרה באופן המיטבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר