בניגוד להבטחות

לפיד חשף: נקים ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות

יאיר לפיד, מספר שתיים בהנהגת 'כחול לבן', פרסם הבוקר (שלישי) פוסט בחשבון הפייסבוק, בו חשף כי בכוונת להקים ממשלה בתמיכת הערבים מ'הרשימה המשותפת' (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Miriam Alster/Flash90)

יאיר לפיד, מספר שתיים בהנהגת 'כחול לבן', פרסם הבוקר (שלישי) פוסט בחשבון הפייסבוק, בו כתב כי "האפשרות הכי טובה היא זו שביבי פסל על הסף: ממשלת אחדות לאומי".

לדברי לפיד, "זה מה שתמיד רצינו, זה מה שהיינו שמחים לעשות היום. אחדות עם רוטציה. בני גנץ ראשון מפני שביבי בבית המשפט. ממשלה טובה, רחבה, לאומית. הבעיה היא שאין עם מי לדבר. בדקנו אלף פעם. ביבי דחה על הסף".

לפיד חשף כי בכוונת מפלגתו להקים ממשלה צרה עם 'ישראל ביתנו' ו'העבודה-גשר-מרצ', בסיוע המפלגות הערביות מהרשימה המשותפת.

''בניגוד לכל השקרים שביבי מפיץ, המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הזו. הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר. ביבי עשה איתם שיתופי פעולה כאלה אלף פעם", טען לפיד.

''אני מודה מראש, זו לא הממשלה שרצינו", הוסיף לפיד, "מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי. ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת יפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק".

בתוך כך, הלחץ המופעל על חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל מתוך מפלגתם 'כחול לבן' גובר בדרישה מהם להסכים לממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת.

ב'כאן רשת ב'' דווח כי השניים סופגים ביממה האחרונה אינספור שיחות טלפון רצופות קללות ואיומים שמגיעים מכיוונם של פעילים במפלגה, ככל הנראה חברי 'יש עתיד', הדורשים מהם להיעתר לדרישתו של יו"ר המפלגה, בני גנץ ולהיכנע להקמת ממשלה בתמיכת הערבים.

לפי שעה נותרים הנדל והאוזר איתנים בעמדתם ומבהירים גם ליו"ר המפלגה, חבר הכנסת גנץ, וגם ליו"ר תנועתם, חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון כי אין בכוונתם להסכים לממשלת מיעוט שכזו.

נזכיר כי השניים נדרשו על ידי ראשי המפלגה להסכים לממשלת המיעוט או להתפטר, אך הבהירו כי אין בכוונתם לעשות את אחד מהשניים, גם אם המשמעות היא הדחתם מרשימת המפלגה בעתיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר