יקימו ממשלה?

'כחול לבן': אחרי ליברמן, יפגשו גם עם בל"ד

ראשי מפלגת כחול לבן נפגשו היום עם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו • מחר ייפגשו נציגי המפלגה עם נציגי הרשימה המשותפת - כולל נציג של סיעת בל"ד, הקיצונית יותר (פוליטי)

(צילום: אלעד מלכה)

יו"ר מפלגת כחול לבן, ח"כ בני גנץ נפגש הערב (שלישי) עם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן. בפגישה השתתפו שאר חברי ה'קוקפיט', יאיר לפיד, בוגי יעלון וגבי אשכנזי.

בהודעה משותפת של מפלגות כחול לבן וישראל ביתנו נמסר כי "הפגישה הייתה טובה ועניינית מתוך כוונה להקים ממשלה ולמנוע בחירות רביעיות".

מחר (רביעי) נציגי כחול לבן יפגשו את ראשי הרשימה המשותפת, בניסיון לזכות בתמיכתם כדי לנסות להניע מהלך של הקמת ממשלת מיעוט.

את מפלגתו של בני גנץ ייצגו יו"ר הסיעה ח"כ אבי ניסנקורן וח"כ עפר שלח. מצד הרשימה המשותפת ישתתפו בפגישה חברי הכנסת אחמד טיבי (תע"ל), מנסור עבאס (רע"ם), עאידה תומא (חד"ש - מפלגתו של עודה) ומטאנס שחאדה, יו"ר מפלגת בל"ד.

מכחול לבן מסרו אתמול כי בשיחות עם רוב ראשי הרשימה המשותפת חזר גנץ על כוונתו להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית.

לפיד הסביר הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו כי "האפשרות הכי טובה היא זו שביבי פסל על הסף: ממשלת אחדות לאומית. זה מה שתמיד רצינו, זה מה שהיינו שמחים לעשות היום. אחדות עם רוטציה. בני גנץ ראשון מפני שביבי בבית המשפט. ממשלה טובה, רחבה, לאומית. הבעיה היא שאין עם מי לדבר. בדקנו אלף פעם. ביבי דחה על הסף".

"אז אם אין עם מי להקים ממשלת אחדות, מה נשאר? רק שתי אפשרויות. אחת קשה, השניה אסון. 1. להקים ממשלת צרה עם ישראל ביתנו והעבודה, ולהשאיר את הדלת פתוחה לממשלת אחדות. בניגוד לכל השקרים שביבי מפיץ, המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הזו. הם יצביעו פעם אחת מבחוץ, ובזה זה ייגמר".

לדבריו, "אני מודה מראש, זו לא הממשלה שרצינו. מצד שני, זה עדיף בהרבה על השיתוק הנוכחי. ממשלה כזו תוכל לעשות תקציב, משרדי הממשלה יחזרו לעבוד, ועדות הכנסת יפתחו, נטפל בעסקים הקטנים, נמנע פיטורים המוניים במשק. זו הברירה העומדת בפנינו. הייתי שמח אם היו עוד אפשרויות, אבל אין. מה עלינו לעשות? מה שטוב למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר