עמיר פרץ בהלם

בשמאל זועמים: אורלי לוי צריכה להתפטר

הודעת הח"כית כי תתנגד להקמת ממשלת מיעוט הנשענת על הרשימה המשותפת גררה זעם בשמאל. ב'כחול לבן' עדיין שותקים - אבל במפלגת מרצ כבר קראו לה להתפטר (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

הודעתה של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס הערב (שלישי) כי לא תתמוך בהקמת ממשלת מיעוט הנשענת על קולות בל"ד, עוררה זעם במפלגות השמאל.

בגוש המרכז-שמאל מבינים כעת כי הסיכוי להקמת הממשלה כפי שחלמו בימים האחרונים - אפסית, ובעוד ב'כחול לבן' עדיין שומרים על שתיקה, במרצ כבר קראו לה להתפטר.

יו"ר המפלגה, ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי "אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים".

"עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה".

הורוביץ המשיך כי "ממשלה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת היא צו השעה. יש לסיים את כהונת הנאשם נתניהו ויפה שעה אחת קודם".

ח"כ תמר זנדברג מסרה בתגובה: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו - בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".

בהודעתה כתבה אורלי לוי כי היא אינה מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, אך נשמע כי תישאר עם השותפות הפוליטית שלה עם יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ.

עמית סגל דיווח הערב בשם גורמים במפלגת העבודה כי "עמיר פרץ בהלם מהודעת אורלי לוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר