76 חולי קורונה בישראל

הנגיף ממשיך להתפשט; בנדבקים - ראש ישיבת מקור חיים

משרד הבריאות מעדכן כי מספר החולים בקורונה בישראל עומד בשעה זו על 76, מתוכם התגלה חולה נוסף, שני, שמקור הדבקתו לא ידוע. בין החולים: ראש ישיבת מקור חיים הרב דב זינגר (חדשות, בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באדר תש"פ | 11.03.20
הרב דב זינגר (צילום: Zoe Vayer/FLASH90)

מספר החולים ממשיך לעלות: משרד הבריאות מעדכן הבוקר (רביעי) כי מספר חולי ה'קורונה' בישראל עומד על 76 חולים, כאשר התגלה חולה נוסף, שני במספר, שמקור הדבקתו לא ידוע.

המדובר בחולה מספר 71, גבר בשנות ה-60 לחייו ממרכז הארץ, שמקור הדבקתו בנגיף, כאמור, נכון לעכשיו אינו ידוע. החולה מאושפז בבידוד. מדובר בעובד ברשות שדות התעופה בנמל התעופה בן גוריון.

דובר רש"ת מסר כי "מדובר בעובד המנהל את אחזקת מערכות בקרה וגילוי אש אשר לא היה במתקני רש"ת בעשרה ימים האחרונים ולאור העובדה שקיים רישום מדויק של הפגישות הן הועברו למשרד הבריאות אשר מקיים בשעה החקירה האפדימיולוגית הקשורה לעובד.

"עובדים אשר באו במגע ישיר איתו לפני עשרה ימים נשלחו לביתם לבידוד ודווחו כנדרש. עובדי רש"ת אשר עומדים ועובדים בשערי ישראל הם הקו הראשון בשגרה ובימי חירום, אנו נטפל בעובד ומשפחתו ונאחל לו ולמשפחתו בריאות ונסייע להם ככל הניתן".

אולם היציאה הריק בנתב"ג (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

העובד, הגיע ביום ראשון לבית החולים 'איכילוב' בתל אביב עם חשד לדלקת ריאות. הוא אושפז במחלקה פנימית ושוחרר לביתו כעבור כמה שעות, כשמצבו השתפר.

אתמול, הוא שב ל'איכילוב' לאחר שלא חש בטוב, אך עדיין לא ערכו לו בדיקה לאיתור נגיף ה'קורונה'. רופאה מתמחה התעקשה לערוך לו את הבדיקה ואז התגלה כי הוא חולה קורונה.

בעקבות כך, כעשרה אנשי צוות בבית החולים, בהם רופאים, אחיות וכוח עזר, נדרשו להיכנס לבידוד.

חולה מספר 72 הוא בן 34 מתל אביב, שנסע לחופשת סקי מאורגנת באוסטריה, בחברת סקי דיל, בין ה-27.2 ועד ה-5.3.

החולה נכנס לבידוד מתאריך חזרתו ארצה ומאז לא היו לו מגעים נוספים.

להלן פרטי הטיסות:

  • טיסה הלוך:
    27.2 מספר טיסה LY347 מתל אביב לציריך שעת המראה 07:30
  • טיסה חזור:
    5.3 מספר טיסה LY348 מציריך לתל אביב שעת המראה 12:40

המקומות בהן שהה חולה מספר 56 - גבר בשנות השישים לחייו מירושלים, שאובחן אתמול בבוקר כחיובי לנגיף הקורונה לאחר שבא במגע של תייר צרפתי חולה מאומת שביקר בארץ.

  • 2.3: 07:00-07:45 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים.
  • 2.3: 08:00-08:10, קלפי אחרונה בסוף הפרוזדור בבית הספר מקור חיים שברחוב פייר קניג ירושלים.
  • 2.3: 10:00-11:00 אושר-עד בקניון הדר רחוב פייר קניג 26 ירושלים.
  • 2.3: 18:30-19:45 מסעדת עזרא גריל בשרים יד החרוצים 14 ירושלים.
  • 3.3: 06:00 – 07:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים
  • 4.3: 06:00-07:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים
  • 5.3: 06:00-07:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים
  • 6.3: 06:00-07:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים
  • 6.3: 07:00-07:20 שופרסל דיל רחוב פייר קניג מול קניון הדר ירושלים.
  • 6.3: 08:40-08:50 קונדיטוריה "לה מולאן דורה" רחוב עמק רפאים 44 ירושלים
  • 6.3: 17:00-18:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 1 רחוב אמציה ירושלים
  • 7.3: 08:20-11:00 בית הכנסת "שערי השמים" קומה 2 רחוב אמציה ירושלים
  • 7.3: בין השעות 12:50-13:20 וכן 18:00-18:30 תפילה בבית הכנסת ברחוב מקור חיים 42 ירושלים.

כל מי שהיה בטיסות הנ"ל או במקומות שצוינו בימים ובשעות המפורטים, מתבקש להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400 או במוקדי קופות החולים. אם במהלך הבידוד מופיעים תסמינים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

בתוך כך, ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, פרסם הבוקר כי החולה מספר 67 מגוש עציון הוא הרב דב זינגר, ראש הישיבה התיכונית "מקור חיים" ומייסד בית המדרש להתחדשות, שהינו מגע של חולה מאומת בארצות הברית.

"הרב ביקש למסור שהוא חש בטוב, נמצא בביתו ופועל על פי הנחיות משרד הבריאות. בשלב זה ונוכח מצבו הרפואי הוא לא מועבר לאשפוז", כתב עודד רביבי והוסיף כי הרב ביקש למסור כי "כל מי שהיה עימו במגע במשך למעלה מ-15 דקות במרחק קטן מ 2 מ' חייב להיכנס לבידוד ולדווח למשרד הבריאות".

ראש המועצה הוסיף וכתב: "תודה לרב דב זינגר שהסכים לפרסם את שמו ובכך לייצר מעט יציבות במציאות של חוסר וודאות בה אנו מצויים. שב ומאחל לרב ולכל חולי עם ישראל, רפואה שלמה וימים רגועים יותר".

מאות תלמידי בית הספר "יוספטל" באזור, שבו לומד בן התשע שנדבק ב'קורונה' בספרד, ייכנסו לבידוד. בבית הספר לומדים 465 תלמידים, 26 עובדי הוראה ו- 20 עובדי מינהלה.

שר הפנים, אריה דרעי, אישר היום את המלצת משרד הבריאות למניעת כניסה של כלל הזרים בכלל המעברים. זר אשר יוכיח אפשרות לבידוד ביתי בישראל בן 14 יום - תותר כניסתו.

ברשות האוכלוסין וההגירה ציינו כי החרגה זו אינה חלה על מי שנכלל בהחלטות שהתקבלו, דהיינו לא יוכלו להכנס זרים המגיעים מסין, דרום קוריאה, תאילנד, איטליה, מקאו, סינגפור והונג קונג, יפן ומצרים. כמו כן לא תותר כניסה לכל התיירים המגיעים במסגרת תיירות מרפא מכל מדינה בעולם.

לפי משרד הבריאות, מתוך 76 החולים, 63 מאושפזים בבתי החולים, 7 - בדרך לאשפוז, 3 בטיפול בית ושלושה החלימו ושוחררו.

בבית החולים 'שיבא' מאושפזים 14 במצב קל, שלושה במצב בינוני ו-1 בדרך לאשפוז. שלושה שוחררו; בבית החולים 'פוריה' מאושפז אחד במצב קשה; בבית החולים 'מאיר' מאושפזים ארבעה במצב קל; ב'וולפסון' מאושפזים שלושה במצב קל; ברמב"ם - חמישה במצב קל; ב'איכילוב' - 4 במצב קל, 1 במצב בינוני ו-1 בדרך לאשפוז.

בבית החולים 'אסותא' באשדוד מאושפזים שניים במצב קל, ב'ברזילי' - 2 במצב קל; ב'שערי צדק' - 6 במצב קל ו-1 בדרך לאשפוז; בבית החולים 'השרון' מאושפזים 7 במצב קל ו-2 בדרך לאשפוז; ב'הלל יפה' - 2 במצב קל; ב'הדסה עין כרם' - 1 במצב קל, 2 בדרך לאשפוז; ב'בני ציון' - 1 במצב קל, 1 במצב בינוני; ב'שמיר' - 2 במצב קל; ב'סורוקה' - 2 במצב קל, 1 במצב בינוני; ב'קפלן' - 1 במצב קל; שלושה נוספים במצב קל בטיפול בית.

אמש, בתוך יממה אחת, זוהו 25 חולים חדשים, בהם ילד בן תשע בלבד, תושב אזור, שחזר ממדריד, וכן איש קבע בצה"ל, בן 24, תושב גוש עציון שחזר מניו יורק.

בניסיון למנוע את ההתפשטות, הרחיב משרד הבריאות את ההגבלות וקבע כי לא יתקיימו אירועים עם יותר מ-2,000 איש, כמו כן נמסר כי "יש לשקול נחיצות אירועים" ולהימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים.

"אם יש צורך במלווה לבית חולים או למוסד לקשישים, יש להסתפק במלווה אחד", ציינו במשרד הבריאות, "אנשים עם סימפטומים אינם רשאים ללוות חולים או לבקר במוסדות לאוכלוסייה הקשישה. משרד הבריאות שב וממליץ לאוכלוסיית הקשישים ובפרט לקשישים עם מחלות רקע ולאנשים עם מערכת חיסון חלשה, לצמצם מגעים ככל הניתן תוך שמירה על שגרת החיים".

המשטרה הודיעה אמש כי היא תאכוף את הנחיות הבידוד, באמצעות קבלת המידע על החוזרים מחו"ל. "בעקבות הוראת השעה שניתנה אמש, המורה לכל אזרח ששב מחו"ל להימצא בבידוד למשך 14 ימים מרגע הגיעו ארצה, משטרת ישראל תפעל לאכיפה מוגברת לוודא הימצאותם של השבים ארצה בבידוד כנדרש", נמסר מהמשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר