זעם בפתח תקוה

ראש העיר "מחמיר" על חשבון בתי הכנסת

בניגוד גמור להנחיות משרד הבריאות האוסרים לקיים התכנסויות של למעלה ממאה איש, רמי גרינברג מרחיק לכת ואוסר על מניינים של יותר מ-15 מתפללים בבית כנסת (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים טויטו)

זעם בעיר פתח תקוה לאחר שבניגוד גמור להנחיות משרד הבריאות האוסרים לקיים התכנסויות של למעלה ממאה איש, ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג מרחיק לכת, ומקבל החלטות מחמירות הרבה מעבר לנדרש, מה גם שהוראותיו חורגות לכאורה מסמכותו.

בהודעה שהופצה הערב (רביעי) מטעמו נכתב כי הוא שוקל לתאם עם המועצה הדתית איסור להתכנס מעל 15 מתפללים בכל בית כנסת.

"נעשית בדיקה מול המועצה הדתית והרבנים הראשיים לבקש מהציבור להימנע מתפילות במניינים גדולים אלא במניין של עד 15 איש בלבד ולבצע את התפילות לסירוגין - ייצא עדכון בנושא" נכתב בהודעה שיצאה מלשכת ראש העיר.

גורם במשרד הבריאות אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לא ידוע על כוונה לאסור מנין של יותר מ-15, וכי אם יוחלט כך ההוראה תצא ממשרד הבריאות לציבור.

חרדי תושב העיר פתח תקוה אומר ל'כיכר השבת': "ההוראה היא על 100 איש, אבל בבתי כנסת הוא רוצה רק להגביל ל-15 בלבד. חוגים הוא מאפשר מאה, בתי כנסת הוא כבר פועל להפחית, וכי בבתי כנסת יש חשש גדול יותר להדבקה? כמובן שלא".

"נכון שהוא לא החליט סופית ואין לו לכאורה סמכות. אבל זה ממש חוצפה להוציא כזו הודעה ולזרוע פאניקה בציבור מעבר לפאניקה הקיימת לצערנו".

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "לאור החמרת ההגבלות שפורסמו על ידי משרד הבריאות שוחח ראש העיר רמי גרינברג עם יור המועצה הדתית ובין היתר עלה נושא ההתכנסויות בבית הכנסת. ההגבלה לגבי 15 מתפללים היא בשלב זה המלצה בלבד הבאה לטובת ציבור המתפללים ושמירה על בריאותו, והועלתה לאור החמרת ההנחיות של משרד הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר