התפשטות הקורונה

ביטול הלימודים: מה קורה בחיידרים החסידיים

ברוב תלמודי התורה הפרטיים, של החסידויות השונות, טרם הודיעו כיצד ינהגו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, והאם יצטרפו לשביתת החינוך הכללי • אלו החיידרים שכן החליטו (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בהלת הקורונה מגיעה הערב (חמישי) לשיאים חדשים, כאשר תלמודי התורה ובתי הספר של חלק מהקהילות החסידיות ביטלו את שגרת הלימודים, עד להודעה חדשה, ובכך "יישרו קו" עם מערכת החינוך הכללית, אותה כזכור הוחלט להשבית.

בתלמודי התורה של גור ברחבי הארץ בוטלו הלימודים, כך גם במוסדות החינוך לבנות, כאשר בחסידות ממתינים להכרעה הסופית באשר לקיום הלימודים בהיכלי הישיבות.

כמו כן, בעקבות ההוראה שהוציאה רשת החינוך 'בני יוסף' על ביטול הלימודים, יתכן ואלפי תלמידים חסידים ייאלצו להישאר בביתם, משום שתחת אחריותה של הרשת הש"סית נמצאים מוסדות של מספר חסידויות.

בחסידות באיאן, שתלמודי התורה שלה נמצאים אף הם תחת אחריותה של הרשת הספרדית, התקבלה ההחלטה לבטל את הלימודים, ובשעה זו פועלים בהנהלה להודיע על כך להורי התלמידים.

בחסידות צאנז התקבלה גם כן ההחלטה לבטל מחר את הלימודים בתלמודי התורה של החסידות, ולגבי הלימודים בשבוע הבא, יוחלט בתחילת השבוע הבא.

כך גם בחסידות קרלין, הוחלט גם כן לבטל את הלימודים בתלמודי התורה של החסידות עד להודעה חדשה, זאת לעומת חסידויות בעלזא וערלוי, שם עדיין נערכים התייעצויות לקראת החלטה סופית.

בחסידות ויז'ניץ הורה משב"ק האדמו"ר על ביטול הלימודים מחר בתלמודי התורה בכיתות א' - ח', בנוסף לכך הורה האדמו"ר בשעות האחרונות לבחורים תושבי חו"ל לחזור לביתם, זאת בנוסף לביטול התפילות וה'טישים' - החלטה שהתקבלה מוקדם יותר היום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר