משבר ה'קורונה'

נתניהו ובני גנץ שוחחו בטלפון על הקמת "ממשלת חירום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ עקב מצב החירום בהתפשטות נגיף ה'קורונה' וההצעה להקמת ממשלת חירום. השניים ממתינים האחד לתשובת השני (אקטואלי)

נתניהו וגנץ, על שלט בחירות (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

ממשלת חירום? ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה (שישי) עם יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ עקב מצב החירום בהתפשטות נגיף ה'קורונה' וההצעה להקמת ממשלת אחדות.

לאחר הפגישה, נמסר מטעמו של נתניהו כי "בשיחה אמר ראש הממשלה לח"כ גנץ, לאור התפשטות מגפת הקורונה בעולם ובארץ זה הזמן להחלטות של מנהיגים. לכן רה"מ חזר והזמין את ח"כ גנץ לפגישה מידית במטרה להקים מיד ממשלת חירום לאומית".

עוד נמסר מטעמו של נתניהו כי "ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה – לא בשגרה ולא בחירום".

"ראש הממשלה ממתין לתשובתו החיובית של גנץ", נמסר בסיום ההודעה.

במקביל, נמסר מטעמו של יו"ר כחול לבן בני גנץ כי הוא שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "והציע לו לקיים עוד הלילה פגישה בין צוותי המו"מ בכדי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית רחבה, בכדי להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה".

עוד נמסר כי "גנץ הודיע לנתניהו, כי בכל מקרה, בכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא זה".

"נתניהו טרם השיב לגנץ נכון לשעה זו", נמסר מטעמו של גנץ.

נשיא המדינה ראובן ריבלין מעורב גם הוא בהקמת ממשלת אחדות ומטעמו נמסר כי הוא שוחח עם ראש הממשלה ואמר לו כי הוא מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי.

"ביתי פתוח בפניכם, עלינו לעשות הכל כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו", אמר הנשיא. עוד הדגיש הנשיא כי בית הנשיא יעמוד גם הוא לרשות הצדדים כמקום מפגש ושיח וכי הוא נכון לסייע בכל שיידרש על מנת להביא להסכמות מהר ככל הניתן למען אזרחי ישראל.

בהמשך נמסר כי הנשיא ריבלין שוחח גם עם יו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, וחזר באוזניו על תמיכתו בהקמת ממשלה להתמודדות עם המשבר הלאומי בהקדם האפשרי. "הנשיא שב והבהיר כי ביתו פתוח לרשות הצדדים לקידום השיח וזאת במקביל להליך הדמוקרטי המקובל של ההתייעצויות עם הסיעות, הצפויות להתקיים בתחילת השבוע בבית הנשיא".

אמש קרא ראש הממשלה להקים ממשלת חירום בעקבות משבר מגיפת הקורונה. "לפני 53 שנים, ערב מלחמת ששת הימים, קמה בישראל ממשלת חירום לאומית, ישראל התלכדה כאיש אחד וניצחה. אני קורא להקים ממשלה דומה עכשיו, עוד הערב", אמר נתניהו.

בתגובה, אמר גנץ כי "כחול לבן בראשותי גיבתה עד היום ותמשיך לגבות את המאבק המשותף במגפת הקורונה והשפעותיה. כפי שעשינו עד כה, נמשיך לנהוג בממלכתיות ובאחריות למען הציבור. לאור המצב, נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית. נעשה כל מאמץ בכדי לקדם מהלך זה למען אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר