ההורים יתלוננו?

מנהלי הת"תים חוששים מפקחים ושוטרים שיחייבו לסגור את המוסדות

לאחר ההחלטה של גדולי ישראל, כי המוסדות החרדיים ימשיכו ללמוד כרגיל. מנהלי המוסדות בשיחה עם 'כיכר' חוששים מפני הורים שיגישו תלונה במשטרה שהלימודים אינם חוקיים (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

לאחר הוראתם הברורה של מרן הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, כי "הפסקת לימוד התורה של תינוקות של בית רבן ובחורים בישיבות, מסוכנת יותר מנגיף הקורונה". המנהלים חוששים, שיכרחיו אותם לסגור את המוסדות

גורם במשרד החינוך מבהיר כי לעת עתה אין כוונה לשלוח פיקוח לתלמודי התורה, אך יש חשש להתערבות המשטרה אם הורים יתלוננו.

החשש בקרב מנהלי תלמודי התורה כי פקחי משרד החינוך יגיעו בתחילת השבוע לתלמודי התורה המוגדרים כמוכר שאינו רשמי ומתוקצבים על ידי משרד החינוך כדי לאכוף את סגירת המוסדות הללו.

במשרד הבריאות אומרים הבוקר כי האחריות לכך נמצאת בידי משרד החינוך, במשרד החינוך אומרים כי אין כוונה בשלב הזה לשלוח מפקחים, אלא אם יהיו תלונות מצד הורים או החלטה של בקשה מצד משרד הבריאות לבצע אכיפה.

החשש אצל מנהלי הת"תים הוא מפני הורים שיגישו תלונה במשטרה שהלימודים אינם חוקיים, במצב כזה יתכן והשוטרים יכנסו לתלמודי התורה.

לעומת תלמודי התורה הליטאיים, בתלמודי התורה החסידיים ברובם הוחלט לא לקיים לעת עתה לימודים עד לבירור המצב בתחילת השבוע הבא.

מנהל תלמוד תורה ידוע מירושלים אומר ל'כיכר השבת': "אין לנו בכלל שיקול דעת ואנחנו שמחים שלא אנחנו מקבלים את ההחלטות בנושאים כאלו, רבי חיים הורה לקיים לימודים אז יש לימודים, כל עוד לא הגיעו שוטרים או פקחים אנחנו רגועים, אם יגיעו נשאל שוב"

באיגוד הת"תים אמרו ל'כיכר השבת' כי הם לא מתערבים בנושא אחרי שגדולי ישראל נתנו הוראה ברורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר