ממשלת הקורונה

זו הצעת נתניהו להקמת "ממשלת אחדות" עם כחול לבן

ממשלה לחצי שנה - בלי יכולת לפטר את שרי 'כחול לבן' או להפיל את הממשלה עם 'אי אמון'. עם סיום תקופת החירום בעוד שישה חודשים, הצדדים יבחנו מחדש את המצב (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט באדר תש"פ | 15.03.20
נתניהו (צילום: Flash90)

מפלגת 'הליכוד' הגישה הבוקר (ראשון) ל'כחול לבן' את ההצעה להקמת ממשלת חירום שוויונית לצורך ההתמודדות עם משבר הקורונה. אם כחול לבן תסכים, הדבר יחייב הצבעה על תיקון חד פעמי לחוק יסוד הממשלה.

על פי ההצעה, תוקם ממשלה למשך חצי שנה, בראשות בנימין נתניהו, כאשר נתניהו לא יוכל לפטר את שרי כחול לבן, ובתמורה כחול לבן לא תוכל להפיל את הממשלה בהצבעת אי אמון.

עם סיום תקופת החירום בעוד שישה חודשים, הצדדים יבחנו מחדש את המצב ויחליטו האם להמשיך לממשלת אחדות מלאה, כאשר נתניהו ראשון ברוטציה, או לחלופין לחזור אל נקודת הזמן הנוכחית - ההתייעצויות אצל הנשיא.

בהודעה שהוציא רה"מ נתניהו בשעה האחרונה הוא כתב: "אני מוכן לדון גם בהקמת ממשלת אחדות לאומית עם רוטציה על בסיס שיוויוני בזמן ובהרכב".

בני גנץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

עוד כתב נתניהו: "בממשלת אחדות זו אמשיך לכהן בשנתיים הקרובות כרה"מ, ובזמן הזה בני גנץ יכהן כממלא מקום רה"מ עם אותה חלוקת שרים שיוויונית ואותם כללים לממשלה. בעוד שנתיים בני גנץ ייכנס לתפקיד רה"מ והממשלה תכהן 4 שנים".

"אני קורא לבני גנץ להיפגש איתי ובמקביל לקיים פגישה בין צוותי המו"מ כדי להקים ממשלה", כתב נתניהו.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר בתגובה כי "נתניהו, אל תעשה סיבוב על הגב של אזרחי ישראל. מי שרוצה אחדות לא דוחה את המשפט שלו ב-1:00 בלילה ולא שולח "מתווה אחדות-חירום" לתקשורת, אלא שולח את צוות המו"מ לפגישה. בשונה ממך, אני אמשיך לגבות כל פעולה נכונה של הממשלה ללא כל שיקול פוליטי. כשתהיה רציני - נדבר."

הבוקר, בכחול לבן הבהירו כי "לא קיבלנו שום הצעה לממשלת אחדות או חירום. נתניהו מסרב לקיים פגישה של צוותי המו"מ, את ההצעות הוא מעביר לתקשורת אבל לא אלינו".

באשר לשיחות של נתניהו עם גבי אשכנזי אמרו בכירים בכחול לבן כי "היה ניסיון לבדוק את יש הצעה כלשהי, אבל נתניהו לא אמר דבר מעבר להצעתו הפומבית בתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר