בעקבות ה'קורונה'

פתרון הלכתי: כך ניתן לקיים חופה פעמיים

הרב בנימין חותה, מציע פתרון הלכתי מעניין לאלו שמתחתנים כעת ללא קהל אך יהיו מעוניינים במסיבת החתונה שיערכו בעז"ה לאחר סיום המשבר לערוך שוב טקס חופה (אקטואליה)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

הרב בנימין חותה, רב בית הכנסת 'אחדות ישראל' בביתר עילית ומחבר הספר 'כי בא מועד', מסביר כי למרות האיסור בהתכנסות של יותר מעשרה אנשים, אסור בשום אופן לדחות חתונה על פי ההלכה והקבלה. לדבריו, אין לדחות זיווגים בשום פנים ואופן, ויש פתרון הלכתי ל"מתביישים" לקיים טקס חתונה ללא חופה לאחר סיום המגיפה.

"צריך לדעת דבר ראשון הלכה שאין בה פשרות גם על פי ההלכה וגם על פי הקבלה אדם שקבע תאריך לחתונה אין שום מצב לדחות את התאריך הזה, זה זמן שאדם מקים בית נאמן בישראל, אדם יעשה את החתונה במצב כעת יעשה בבית, מנין מצומצם, ואחרי שהתקופה הזו תעבור לחיים ולשלום, יעשה שמחה עם כל הידידים", מציע הרב.

"אנשים שהם מסורתיים שהם לא מוכנים לעשות חתונה כעת, ואומרים איך נעשה אחר כך חתונה בלי חופה, יש פתרון הלכתי, יעשו את החופה מיד ואחר כך ימצא חתן שנמצא בתוך שבעת ימי המשתה שלו שיהיה באולם בזמן סעודת החתונה, והמסדר קידושין יעשה את כל החופה כולה כולל ברכות השבע ברכות, חוץ מברכת האירוסין, והנה קבלתם טקס יהודי, מה שחשוב לא לדחות", המליץ הרב חותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר