התפשטות ה'קורונה'

מהמקוואות ועד החתונות: אלו ההנחיות החדשות

במשרד לשירותי דת מחדדים הבוקר (שני) את ההנחיות בנושא פתיחת מקוואות גברים וקיום חופות ולהבדיל הלוויות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות • בפנים: ההנחיות החדשות (חרדים)

חופה בסתר (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

במשרד לשירותי דת מחדדים הבוקר (שני) את ההנחיות בנושא פתיחת מקוואות גברים וקיום חופות ולהבדיל הלוויות, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

במשרד מבהירים כי "מועצות דתיות מחויבות לשמור על כללי ההפעלה, יש לנקוט בצעדים הנדרשים כדי למנוע פגיעה בבריאות הציבור".

פתיחת מקוואות גברים תתאפשר בתנאי שעומדים בהנחיות הבאות:

  1. שהות של עד 10 אנשים באזור ההמתנה ובתנאי שמתאפשר מרחק של 2 מטר מאדם לאדם.
  2. רק אדם אחד באזור הטבילה.
  3. כמות כלור במים על פי תקן משרד הבריאות.

התקהלות לטקסי חופה וקיום הלוויות:

  1. ניתן להתכנס בהלוויות וטקסי חופה עד כ-20 אנשים ובתנאי שיש מרחק של שני מטר לפחות מאדם לאדם.
  2. תפילות יתאפשרו בשתי קבוצות נפרדות כאשר בכל קבוצה יהיו עד עשרה אנשים ובמרחק של שני מטר מאדם לאדם לפחות.

בתוך כך, במכתב ששיגר הרב חזקיהו סאמין, מנהל אגף שירותי דת (נישואין, כשרות ורבנים), לרבנים נותני הכשרות, ראשי המועצות הדתיות / האזורית ועובדי ומנהלי מחלקות הכשרות, הוא שם דגש על רציפות ההשגחה על הכשרות במפעלים החיוניים למשק בשעת חירום.

במכתבו, הוא כותב לרבנים כי "במדינת ישראל קיימת רשויות משק לשעת חירום בתחומים מגוונים. הרשויות פועלות תחת הנחיית רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון (רח"ל) לקראת ובשעת חירום. "הרשות העליונה למזון" היא אחת מהרשויות הללו, בין תפקידיה לאתר את המפעלים החיוניים למשק בשעת חירום ולהכריז עליהם ככאלה ולהבטיח בהם פעילות תפקודית מלאה ורציפה הכולל בין היתר רציפות השגחה על הכשרות.

"בשנתיים האחרונות התבצע במשרד לשירותי דת היערכות מקיפה לשעת חירום בכל התחומים ובין היתר בתחום הכשרות. במסגרת זו לפני כשלושה חודשים אגף שירותי דת מיפה את כל המפעלים החיוניים בכל הארץ ושלח מכתבים לכל מועצה דתית בנפרד עם טבלה של המפעלים החיוניים הנמצאים ברשותה, המועצות התבקשו להעביר אלינו את פרטי המשגיח ופרטי המפקח במפעלים החיוניים והתבקשו להיערך כנדרש בכדי להבטיח את רציפות ההשגחה על הכשרות במפעלים הללו.

"לאור ההתפתחויות בנושא התפשטות נגיף הקורונה בעולם אנו נמצאים במצב חירום בכול המשק ולכן עלינו ועליכם החובה להיערך ולהתכונן כנדרש לכל תרחיש שבמפעלים הללו ההשגחה תינתן ברציפות ואף לדאוג למשגיח מחליף שיפעל במקרה הצורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר