עם 61 ביד

הנשיא הטיל על גנץ את הרכבת הממשלה; "מושיט את מרפקי"

לפני שעה קלה הסתיים בבית הנשיא טקס הענקת המנדט ליו"ר כחול לבן להרכיב את הממשלה, לאחר שהצליח להשיג 61 ממליצים. "אני מושיט את מרפקי לנתניהו", אמר גנץ (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תיעוד הטקס והנאומים (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

בשעה האחרונה (שני) נערך בבית הנשיא טקס הענקת המנדט להרכבת ממשלה ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ, לאחר שזה הצליח להשיג 61 ממליצים עבורו למלאכה זו.

נשיא המדינה ראובן ריבלין, מעניק ה'מנדט', אמר בנאומו במעמד: "בתום התייעצויות, 61 חברי הכנסת המליצו על בני גנץ כמי שתוטל עליו הרכבת הממשלה. החוק נותן 28 ימים למלאכת הרכבת הממשלה. זהו זמן קצר, אולם גודל השעה וגודל האתגרים שעומדים לפנינו מחייבים להקים ממשלה בישראל. יש להקים ממשלה רחבה ככל שניתן".

ח"כ בני גנץ מצדו אמר: "בימים שכאלו נדרשים מנהיגים לשים בצד כל שיקול אישי. אני נותן לכם את מילתי. אעשה הכל כדי להקים בתוך ימים, ספורים ככל שניתן, ממשלה לאומית פטריוטית ורחבה. קורא לבנימין נתניהו להניח את שנאת החינם בצד ולהצטרף אליי ולחבריי בהנהגת כחול לבן. תמיד רציתי אחדות שלא באה על חשבון ערכים דמוקרטיים".

"אני מושיט את מרפקי לראשי הסיעות ולנתניהו", הוסיף יו"ר כחול לבן ברוח הימים האלה, "וקורא להניח בצד את הנשק ההרסני של שנאת חינם".

כתב ה'מנדט'

כזכור, אתמול בבית הנשיא המליצו נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת ה-23 - שתושבע היום - על מועמדם להרכיב את הממשלה. 61 ח"כים המליצו על גנץ (נציגי כחול לבן, העבודה-גשר-מרצ מלבד אורלי לוי, הרשימה המשותפת וישראל ביתנו) לעומת 58 לנתניהו. בעקבות ההמלצות, לריבלין למעשה לא נותר שיקול דעת, ועל כן הודיע כי יטיל על גנץ את המלאכה.
ב-28 ימים הקרובים ינסה גנץ להרכיב ממשלה, בתום ה-28 יום הוא יוכל לבקש הארכה של 14 יום לשם כך - מכיוון שהוא הראשון לקבל את המנדט בכנסת הנוכחית.

יצוין, כי הטלת המנדט על גנץ צפויה להציב אותו בתנאי פתיחה נוחים להחלפת יו"ר הכנסת אדלשטיין, כחלק מהמהלך המתוכנן שלו, ובהמשך גם להעברת השליטה בוועדה המסדרת לידי כחול לבן. מדובר במוקדי כוח מרכזיים שיהיו בידי מפלגתו של גנץ.

ההמלצות הנם הליך ראשון בדרך הסבוכה של גנץ בדרכו לראשות הממשלה, שצפוי להתקשות להשיג 61 מצביעים בעדו בכנסת, לאחר ששניים מחבריו לסיעה, הח"כים הנדל והאוזר, הודיעו כי יצביעו נגד ממשלה שתישען על 'המשותפת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר