איך לדבר עם הילדים על הקורונה (גם אם אין לכם תשובות)

מוסדות הלימוד נעולים וגני שעשועים הומי אדם הם מחוץ לתחום, אז איך תעברו בשלווה את השבועות הקרוביםעם ילדיכם בבית? פסיכולוגית ילדים מייעצת איך לשוחח עם הילדים על המצב בצורה נכונה (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גם אם אינכם טיפוסים חרדתיים ונמנעים מאגירת מצרכי מזון באובססיביות, אירוע היסטורי מתחולל בעולם והנפש הרגישה של ילדיכם היא ספוג שרוצה לדעת, ובכן, מדוע ספוגים הם פתאום לא היגייניים ואסורים בשימוש.

נכון לעכשיו, לא משנה היכן אתם מתגוררים, בארץ או בחו"ל - יש סבירות גבוהה כי מוסדות הלימוד נעולים וגני שעשועים הומי אדם הם מחוץ לתחום, אז איך אתם וצאצאיכם תעברו בשלווה (יחסית) את השבועות הקרובים? השלב הראשון הוא לעצור את הבלבול על ידי קיום עימם שיחה ישירה. אבל אנחנו יכולים להודות ביחד שזה לא כל כך פשוט. פסיכולוגית הילדים, ד"ר בת'אני קוק, נותנת כמה טיפים כיצד להוביל את השיירה בדרך כנה ומרגיעה:

1. קבעו כללי בטיחות

דמיינו את התרחיש הבא שבו ילדכם מבקש: "אמא, אני רוצה ללכת לג'ימבורי ולשחות בבריכת הכדורים". האינסטינקט שלכם עשוי להוביל אתכם לתרץ את סירובכם לצאת מן הבית באמירת משפט בסגנון של "לא, אח שלך צריך לנמנם", או "אתה לא רוצה להכין איתי ארוחת ערב?".

אך המומחים מסכימים שעדיף לתת תשובה כנה. עדיין חשוב להתחיל ממקום של רוגע. "הדבר הראשון שצריך לעשות", אומרת קוק, "הוא לשבת עם הילדים שלכם, להסתכל עליהם ולומר להם שהם בטוחים". אכן, רובם המוחלט של הילדים בטוחים; אם ילדכם נמצא בקבוצת סיכון, השיחה שלכם תהיה מעט שונה, אומרת קוק, אך הרעיון זהה בכל מצב: הפחיתו את גורם ההפחדה ככל האפשר.

2. עצרו את הבלבול

נהדר, אז עברתם את נושא הבטיחות האישית הבסיסי ועכשיו הבן שלכם תוהה מדוע כולם מתנהגים כל כך מוזר בגלל משהו שאינו מפחיד כלל. זה הזמן להסבר מפורט יותר, ניואנסי יותר, תואם גיל, על המדע שמאחורי וירוסים. לדברי קוק, "הפאניקה שילדינו רואים שאוחזת בנו, מתרחשת מכיוון שאיננו מבינים עדיין את הנגיף" וסיפוק המידע חשוב לכולם, מגדול ועד קטן.

בעיקרון, הבהירו ליורשי העצר שלכם שאפילו המדענים עדיין לומדים על נגיף הקורונה והחברה מגיבה בזהירות יתרה. השפה בה תשתמשו תהיה תלויה בגיל הילד, אך גם הצעירים ביותר שמעו שאתם מדברים על זהירות לפני כן - והשינויים האלה הם רק גרסה רחבה של זה.

אתם יכולים גם להזכיר את המאמץ הקהילתי למניעת התכנסות כדי להדוף זיהומים ובהחלט כדאי להפוך את שיחת המדע למעניינת. למעשה, קוק ממליצה להורים לעשות בעצמם ניסוי חווייתי בבית, כדי להבהיר ולפשט לקטנים את המצב ככל האפשר.

3. התייחסו לתסכול

כל ההסברים שבעולם לא בהכרח יגרמו לילדיכם להירגע לגמרי, לכן העברת המסר בצורה חיובית תלויה אך ורק בכם - 'אנחנו עושים את חובתנו ונאלצים להתמודד עם זה, לא נורא'. קוק רוצה שהורים יזכרו ש"ילדים עוסקים בהרפתקאות וזו הרפתקה חדשה". היא ממליצה לעיין בספרי ההיסטוריה באירועים גדולים אחרים - ואיך אנשים התכנסו בעבר בזמנים של קשיים.

בשורה התחתונה: ילדיכם חכמים יותר ממה שאתם חושבים, אך הם גם קולטים את האנרגיה שלכם. לכן, כשאתם מתיישבים לדבר איתם, פשוט שמרו על קור רוח וכנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר