צפו בנאום

אשר תוקף: "מסיבת הצביעות הגדולה בכנסת"

ח"כ יעקב אשר הגן על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ותקף את מפלגת ישראל ביתנו במהלך נאומו היום בכנסת, כאשר טען כי הם אינם מתעניינים בנגיף הקורונה אלא בפוליטיקה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90. וידאו: ערוץ כנסת)

ח"כ יעקב אשר ניצל היום (שלישי) את זכות הדיבור במליאת הכנסת במסגרת נאומים בני דקה כדי להגן על כבודו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אותו מנסים להדיח במפלגות כחול לבן וישראל ביתנו.

בדבריו אמר אשר: "בימים אלו מתחוללת לנגד עיננו בבניין הכנסת מסיבת הצביעות הגדולה ביותר, שבתקופת חירום כ"כ קשה למדינת ישראל פתאום נולדו שוחרי הדמוקרטיה".

"מקודם עמדה כאן נציגה של המפלגה 'הכי דמוקרטית' מ'ישראל ביתנו' שאפילו העזה לדבר בשפה הרוסית כאילו אנחנו בפרלמנט הסובייטי - ומה שמפריע להם שאין ועדות שאי אפשר לקדם חוקים!! איזה חוקים הגישו היא וחבריה? וכי חוק אחד שקשור למצב החירום?? הצעה אחת לסדר איך לעזור לקשישים? איך להתמודד עם מצב שעלול להיות מחסור במסיכות? לא ולא. הם נמצאים בפוליטיקה הנמוכה ביותר".

אשר הגן על כבודו של יו"ר הכנסת: "מנסים להטיח בך אדוני היו"ר, בהתנהגות הממלכתית שלך ובניסיון הרב שיש לך. הם מנסים כביכול במילים יפות ודמוקרטיות לבוא בטענות"

"אנחנו מפעל חיוני, ואולי יותר מזה, אבל במקום כזה מאשרים רק את שחיוני לעשות, לא חשבונות של עשרים שנה של פוליטיקה, אנחנו צריכים לטפל במצב בוועדות מצומצמות, ממוקדות ולא פוליטיות, ונעשה את זה רק על נושאים של מצב החירום. ואחר כך שכל אחד יחזור לקיאו".

דרישת 'כחול לבן'

לסיום אמר, "אני מוחה בתוקף על הדברים והניצול הציני מעל במת הכנסת לומר שיש מי שמנסה למנוע מהבית הזה לעבוד, הבית הזה צריך לעבוד רק על הדברים הדחופים והחשובים ולא על הגחמות הפוליטיות של אלו שעומדים בראשות המפלגות הדמוקרטיות ביותר בלשון סגי נהור".

סיעת כחול לבן שלחה הערב בקשה דחופה ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, בדרישה לקיים מחר הצבעה במליאה על הקמת ועדה מסדרת, על מנת שזו תקים באופן מיידי ועדת כספים, ועדת חוץ וביטחון וכן ועדת בריאות לענייני הקורונה.

יו"ר הכנסת אדלשטיין הבהיר כי "לא אתן לאף ח"כ לסכן את עובדי הכנסת ובאי הבית", ואמר כי "צריך להקים את ועדות הכנסת באופן מיידי לפיקוח מלא".

דברי יו"ר הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, כתב הערב כי "הליכוד, בשליחות נתניהו וח׳׳כ אדלשטיין, מנסים בכל מחיר למנוע את עבודת הכנסת. לא מספיק שהכנסת לא מתפקדת שנה שלמה, עכשיו הם גם רוצים שהכנסת החדשה לא תעשה את העבודה המינימלית הנדרשת בשעת משבר.

"הם לא מאפשרים להקים את ועדת הכספים על מנת לקדם מהלכים שיסייעו בין השאר למי שנפגע מהמשבר, הם לא מאפשרים הקמת ועדת חוץ וביטחון לפיקוח על נושא המעקבים, הם לא מאפשרים הקמת ועדת קורונה שתסייע במאבק בנגיף ותפקח על פעולות הממשלה בנושא. זה מצב מסוכן שבו מנסים לבטל את הרשות המחוקקת ולהשאיר רק את הרשות המבצעת. צעדי הליכוד הם תקדים מסוכן לדמוקרטיה וניאבק בזה בכל הכוח".

ח"כ מיקי זוהר קרא לראש הממשלה נתניהו להפסיק מיד את המו"מ עם כחול לבן. "התנהלותם המחפירה לא מותירה מקום לספק: השנאה כלפיך וכלפיי הימין היא שמנחה אותם יחד עם תאוות שלטון שמוציאה אותם מדעתם. מסתבר שהם מכרו לרשימה המשותפת את האינטרסים הכי החשובים של ישראל כדי שיהיה להם רוב לפגוע בנו. זה הרגע לומר די!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר