ונשמרתם!

ה'קורונה' מתפשטת במגזר החרדי | סיקור

בויז'ניץ בבני ברק, בשכונת בית וגן הירושלמית ובבית שמש, אלו רק חלק מההידבקויות במגזר החרדי. בבאבוב, הובא צוות לחיטוי ביהמ"ד; בבורו פארק, עשרות בני ישיבה בבידוד (עולם)

שימי שפר | כיכר השבת |
חיטוי ביהמ"ד באבוב (צילום: ללא קרדיט)

בזמן שמספר הנדבקים בנגיף ה'קורונה' בישראל נמצא בעליה, מצאו עצמם במהלך הימים האחרונים לא מעט חרדים המתגוררים בישראל ובחו"ל במצב של חובת כניסה לבידוד בשל הימצאותם בסביבת אנשים שהתגלו כנשאים של הנגיף.

כפי שפורסם הבוקר (שלישי) ב'כיכר השבת' בנוגע לחסיד ויז'ניץ שהתגלה כחולה בנגיף, בשעות האחרונות עברה רעייתו של האיש בדיקת קורונה, כשהחשש המרכזי הוא שגם היא נדבקה בנגיף.

בנוסף, הגורמים שמעורבים בנושא בודקים האם החסיד נדבק מרעייתו, היות והיא משמשת כבעלת תפקיד בקופת חולים מכבי ברחוב חזון איש בבני ברק, שסגר את שעריו הבוקר עם היוודע המקרה, מחשש שמקור ההידבקות הוא בתוך כותלי קופת החולים.

בנוסף, מי שהוכנסו היום לבידוד הם בני משפחתו של החסיד שסעדו יחד עמו את סעודת פורים בביתו, ונאלצו להיכנס לבידוד יחד עם נשותיהם וילדיהם.

בתוך כך, בחסידות סערט ויז'ניץ פרסמו במהלך היום מודעה שבה נקראים מתפללי השטיבל בדרום בני ברק להיכנס לבידוד, לאחר שהתגלה כי אותו חסיד התפלל שם תפילת שחרית ומנחה ביום תענית אסתר.

המודעה שיצאה בסערט ויז'ניץ

מקרה נוסף של חולה חרדי בנגיף הקורונה התגלה במהלך היום בשכונת בית וגן בירושלים.

בהודעה שיצאה מטעם המנהל הקהילתי נמסר כי אדם שהתפלל במניין הונגרים ברחוב ברויאר בפורים בבוקר, ואף בליל שבת האחרונה התגלה כחולה קורונה, וכי מספר אנשים שהיו בסביבתו נכנסו לבידוד.

עוד מציינים במנהל שהאדם התפלל בשבת בבוקר בבית המדרש אמשינוב בבית וגן, ואת תפילת מנחה בשטיבלאך 'חסידים' בשכונה, וכי כל מי שהיה בסביבתו שיפעל לפי ההנחיות של משרד הבריאות.

בנוסף, תושב רמה ג' בבית שמש, טען כי אובחן היום כחולה קורונה. הוא מסר כי הוא מרגיש טוב וביקש שהציבור ימשיך להתפלל עבורו - יעקב בן צביה.

מקרה נוסף בבית שמש, של חולת קורונה, הוביל לסגירת בית הכנסת "משכן שילה" עד להודעה חדשה.

החולה, פרסם את המסלול בו שהה בימים האחרונים - סעודת פורים ברחוב בית ישראל בבית שמש, ביום חמישי שהה בבוקר (10:00-12:45) בבית הכנסת תפארת יעקב (אשכנז) בבית שני, וכך גם בשעות הצהריים (12:45-13:00). ביום שישי התפלל שחרית ב-8:40 בבית אביי, בית שני ובליל שבת התפלל בבית הכנסת תפארת יעקב (אשכנז). בשבת קודש, בין 8:30 ל-10:15, בין 16:40 ל-17:00 ובין 18:30 ל-18:45 התפלל בבית הכנסת תפארת יעקב (אשכנז).

בתוך כך, ממשיכים להגיע דיווחים מארה"ב על עשרות רבות של חרדים שעברו בדיקות על מנת לבדוק את מצבם בכל מה שקשור לנגיף. כפי שפורסם אמש ב'כיכר השבת', לאחר שהאדמו"ר מבאבוב החליט להיכנס לבידוד, במהלך היום הובא צוות מיוחד על מנת לחטא את היכל בית המדרש שנראה היום ריק לגמרי, מחזה שלא נראה אף פעם בחסידות, זאת בנוסף להודעה מיוחדת שיצאה מטעם ההנהלה בה התבקשו כלל החסידים שלא להימצא בסביבת ההורים מעל גיל 60, ולהיזהר מאד בכל מה שקשור להנחיות.

עוד נאמר בהודעה כי ישנם עשרות חסידים שנשלחו לבידוד ועברו בדיקות, ועוד מספר אנשים שהתגלו כנשאים של הנגיף.

יצויין כי על פי דיווח נוסף שהגיע מבורו פארק שבארה"ב, הוכנסו עשרות בחורי ישיבת קרלין לבידוד, לאחר שאחד ממגידי השיעור התגלה כנושא של הנגיף, בנוסף בתי כנסת רבים סוגרים את שעריהם מחשש להידבקות המונית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר