קורונה בעולם

הנגיף מתפשט: מעל 15 אלף חולים חדשים

ביממה האחרונה אובחנו בעולם מעל 15 אלף בני אדם שנדבקו ב'קורונה', מאות מתו מהנגיף הקטלני. את רשימת הנדבקים ממשיכה להוביל איטליה עם 3,526 נדבקים (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מחלקה חדשה שמוקמת מחשש לנגיף (צילום: פלאש 90)

15,538 בני אדם ברחבי העולם נדבקו ביממה האחרונה בנגיף הקורונה - כך מדווח הבוקר (רביעי) ארגון הבריאות העולמי. בתוך כך, מניין החולים בישראל עלה הבוקר ל-427 בני אדם, מתוכם חמישה במצב קשה, 10 במצב בינוני ומצבם של השאר מוגדר קל. 11 ישראלים החלימו ושוחררו לביתם.

המדינה בה המצב החמור ביותר היא איטליה, 345 איטלקים מתו ועוד 3,526 נוספים נדבקו. בספרד, שרק לפני שבוע מספר הנדבקים היה זהה לזה של ישראל כיום, חלו ביממה האחרונה 1,884 בני אדם. 191 מהחולים בספרד נפטרו ב-24 השעות האחרונות. גם בארה"ב, שם כבר הגיע הנגיף לכל 50 המדינות, חל זינוק משמעותי ביממה האחרונה במספר הנדבקים - 1,686 אמריקנים זוהו כנדבקים ועוד 20 מצאו את מותם במחלה.

מדינה נוספת באירופה בה קצב ההתפשטות עולה היא גרמניה – 2,095 בני אדם במדינה חלו ביממה האחרונה בנגיף ועוד 9 מתו. לעומת זאת בסין, מוקד התפרצות המחלה, זוהו על פי השלטונות רק 14 אזרחים ביממה האחרונה כנדבקים בקורונה.

מסיבת העיתונאים אמש (צעלום: רועי אברהם, לע"מ)

במסיבת עיתונאים שערכו אמש (שלישי), ראש הממשלה נתניהו, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, הזהירו מה עלול לקרות אם הציבור לא יישמע להנחיות.

"אנחנו נתנו היום הנחיות והמלצות חדשות לציבור בנוגע לדרך שאנחנו מצפים מכם להתנהג", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. "ההנחיות מאוד קשות ליישום - אנחנו יודעים את זה, ואנחנו מרגישים שאין מספיק הפנמה בציבור על הצורך לשמור על ההנחיות".

"אנחנו רגילים לחשוב שהדברים לא יקרו לנו, שהם יקרו במדינות אחרות, יקרו לאנשים אחרים, שזה יהיה אירוע קטן שיחלוף - אבל זאת לא המציאות שאנחנו נערכים אליה", הדגיש. "אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להיערך לתרחישים אחרים. התרחישים שקורים באיטליה ובספרד ובמדינות אחרות יכולים לקרות גם פה. זה תלוי בהתנהגות שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר