אדישים לקורונה?

צפו באזהרה המטלטלת של העסקן הרפואי: "זה מרעיד אותי"

העסקן הרפואי מרדכי גץ מווילאמסבורג, נכנס לבידוד בגלל ה'קורונה', ויצא באזהרה מטלטלת, בפני הקנאים שיקפידו על ההנחיות. "חולי סרטן מאויימים במוות בגלל נער רשלני שלא מקפיד" (קורונה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
העסקן עם אחיו שנפטר (צילום: ללר קרדיט)

העסקן הרפואי מרדכי גץ מווילאמסבורג נכנס לבידוד בשל חשש כי נדבק בנגיף הקורונה, ומזהיר את אנשי הקנאים וסאטמר שלא ישחקו עם הבריאות שלהם.

"מי ששרד סרטן, וכחבר לניצולים רבים - ורבים שעדיין נאבקים, כאשר הרופאים אומרים ש-15-20% מהאנשים חסרי החיסון ימותו, זה מרעיד אותי עד היסוד", פתח גץ את דבריו.

אזהרת העסקן הרפואי • צפו

גץ, שחלה בעבר במחלת הסרטן, ואף אחיו נפטר ל"ע מהמחלה, הסביר מתוך הבידוד בו הוא שוהה כמה חשוב להקפיד על הבידוד ולא לסכן אנשים שהמערכת החיסונית שלהם נמוכה.

לדבריו, "אני מכיר אנשים שחלו בסרטן, שאמרו להם שלא ישרדו עוד שנה, אבל הם ממשיכים עם טיפולי כימו להאריך את חייהם, אפילו אם הם סובלים מכאבים רבים, ואף שהם יודעים שהם יכולים רק לדחוף את זה כמה חודשים נוספים. ולמה? רק כדי שיוכלו להיות עם ילדיהם עוד ליל הסדר, הם רוצים שישאלו את ארבע קושיות פעם נוספת לפני שהם יחזירו את נשמתם לשמיים".

"האנשים האלה", אומר גץ, "הם נשארים בבית. אבל הם מאוימים במוות על ידי נער צעיר רשלני שלא מקפיד על עצתם של המומחים והרופאים, ובמקומם האזין למנהיגים קיצוניים שמוטעים בצורה איומה ובאופן בלתי מוסבר. לחולי סרטן אלה, לאנשים עם סוכרת וקשישים, יש זכות לחיים, לחיות, והרגשתי שמחובתי להיות הקול שלהם".

לדבריו, "בימים האחרונים, למרות שלא הרגשתי טוב, הרגשתי ממש חלש והייתי בהסגר, עשיתי במדיה החברתית מאמץ אדיר להעיר את הקהילה האהובה שלנו לסכנות התפשטות הנגיף הקורונה. הדגשתי את החשיבות של ההתרחקות החברתית. אבל זה נחת על אוזניים ערלות. עת לעשות לה' הפרו תורתך.

"עשיתי את מה שהרגשתי שאני צריך לעשות כדי להעיר את הקהילה ולהראות לעולם שאנחנו, רוב החסידים בניו יורק, איננו עיוורים, אנוכיים וחסרי דאגות. יש רק הרבה אנשים שמונעים על ידי מנהיגות איומה".

"אני מקבל המון פידבקים שאין לי זמן ואנרגיה להשיב עליהם, אבל רציתי להסביר את עמדתי בפני אלה מכם שרוצים להבין", סיים גץ את דבריו הנרגשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר