חוששים ממשבר כלכלי בעקבות הקורונה?

לומדים מהעשירים לעשות כסף גם במשבר!

כשהכלכלה העולמית מתעתעת וחוסר הוודאות משתק את המערכות הפיננסיות העולמיות, זה הזמן להפוך את הלימון ללימונדה ולנצל את ההזדמנויות שנוצרו בעקבות התפשטות הקורונה >> כך עושים את זה (כלכלה במשבר)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

משבר הקורונה מאיים על כלכלת העולם. מאז פרצה המגפה העולמית, בורסות העולם במגמת צניחה שלא נראתה מאז המשבר הכלכלי שפקד את הבנקים לפני יותר מעשור. אחרי תקופה ארוכה של שוק חזק עם צמיחה איתנה, אנו כבר בעיצומה של תקופה חדשה שלא מבשרת טוב למשקיעים ואנשי שוק ההון, ולא רק. גם משקי הבית, שזה בעצם כולנו, נאבקים בימים אלה כדי לעבור את התקופה הקרובה בלי נזקים כלכליים כבדים. למעשה אנחנו כבר בעיצומה של ההתמודדות.

אבל דווקא משבר הקורונה שמביא עמו לא מעט סימני שאלה, אותו משבר שמאיים על הכלכלה העולמית שצועדת למיתון כבד שעשוי להשפיע ישירות על הכיס שלנו, נושא עמו לא מעט הזדמנויות למשקיעים שתרים אחר אפיקי השקעה רלוונטיים. גם תקופות קשות נושאות בתוכן הזדמנויות ייחודיות שמי שיודע לנצל אותן יכול לנצח את המשחק. אנשי עסקים ברחבי העולם, מיליארדרים ואילי הון, הם אנשים שבמידה רבה ידעו לנצל הזדמנויות שנוצרו דווקא בתקופות של חולשה כדי להסתער על השוק ולנצח את המגמות השליליות שהוא יצר.

אחרי משברים כלכליים כבדים, בעת שאימפריות קרסו והתמוטטו, יצאו קומץ של אנשים שרק הרוויחו מהמצב שנוצר. הם איתרו הזדמנויות בזמן, שחו נגד הזרם והצליחו לייצר הון. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא התמוטטות ברית המועצות בשנות השמונים. אנשים שזיהו את המגמות בזמן ופעלו, הצליחו לצאת מהמצב עם הון אגדי.

כעת, לאחר שענפים שלמים במשק כבר לא בטוחים יותר בתקופה הקרובה, ואי הוודאות אופפת את המשק כולו, משקיעים רבים שהחליטו לצאת מהשקעותיהם מחפשים אפיקי השקעה במחוזות אחרים שיאפשרו להם לשמור על ערך הכסף ואף לגרוף עליו תשואות נאות. האפיק המרכזי שמשקיעים רבים לוטשים עיניים לכיוונו דווקא עכשיו, הוא אפיק הנדל"ן שעשוי לגלות בקרוב צמיחה משמעותית. משקיעים רבים עשויים למצוא את מנוחתם בהשקעות נדל"ן מסוגים שונים. בחלק מבתי ההשקעות כבר מבינים את המגמה ולוקחים בחשבון כניסה של משקיעים חדשים לזירת הנדל"ן. מה שאומר, כי אם אנשים יזהו את המגמה בזמן וייכנסו אליה, הם יוכלו לנצח את השוק בעת משבר הקורונה ולעבור אותו מחוזקים יותר מבחינה כלכלית.

בנדל"ן, בדומה לשוק ההון, ישנם סוגים רבים של השקעות. בדיוק כמו ששוק ההון מציע רכישה של מניות, אגרות חוב מסוגים שונים, תעודות סל ותיקי השקעות ברמות סיכון שונות, כך ענף הנדל"ן מציע רכישה של קרקעות, התחדשות עירונית, נדל"ן מניב ודירות להשקעה. מדובר בעולם בפני עצמו. אנחנו לא הולכים ללמד אתכם במסגרת כתבה זו את רזי ההשקעות בנדל"ן, אבל כן מציעים לכם לנצל את ההזדמנות שלא תחזור. עכשיו, כשברור לכולם שענף הנדל"ן מגלה יציבות איתנה יותר משוק ההון המתעתע, זה הזמן להכיר את ההזדמנות הגדולה של המשקיעים.

מאז הכרזת הנשיא האמריקני דונלד טראמפ על "תכנית המאה", יישובים רבים שהתקשו לקבל הכרה מלאה כי הם חלק אינטגרלי ממדינת ישראל, הפכו ליישובים עם פוטנציאל התיישבות חזק ויכולת לענות על הביקוש הגובר לדיור בר השגה שאינו פריפריאלי. היום כבר כולם מבינים שמדובר בעתיד הקרוב של הפתרון. אחד היישובים הבולטים שקידומם החל לצבור תאוצה בעקבות תכנית הנשיא, הינו היישוב החדש "גבעת אדומים" שהולך ומתקדם לקראת הפשרה אפשרית של הקרקעות.

גבעת אדומים, הממוקמת בסמוך למעלה אדומים במרחק של 15 דקות נסיעה בלבד מירושלים, מציעה אפשרויות השקעה חסרות תקדים. כבר בשנת 1984 התקבלה החלטת ממשלה על הקמת יישוב בשטח המדובר, אך בשל קשיים מדיניים ההחלטה טרם יושמה בפועל. כעת, לאחר רישום הקרקע בטאבו ועם שינוי המדיניות האמריקנית, ההערכה היא שהקרקעות יופשרו לבניה בעתיד הנראה לעין, מה שהביא להשבחתה של הקרקע בהיקפים של מאות אחוזי תשואה על ההשקעה. אנשים שרכשו מהקרקעות לפני תקופה קצרה, כבר הרוויחו אחוזי תשואה גבוהים במידה ניכרת מהמקובל בענפים אחרים.

משקיעים רבים מתעניינים בקרקעות של "גבעת אדומים" מתוך ההבנה כי הקרקעות הללו מהוות פוטנציאל לרווחים משמעותיים תוך תקופה קצרה יחסית. בעוד ששוק ההון מציע אחוזי תשואה נמוכים יחסית, בפרט למשקיעים הסולידיים שנמנעים מהשקעות בסיכון גבוה, התשואה למשקיעים שרכשו קרקעות בגבעת אדומים לפני ההכרזה האמריקנית על תכנית המאה עמדה על כ-200 אחוזי תשואה, שזה בהחלט רווח משמעותי.

עכשיו, עם קריסת בורסות העולם והתמורות שחלות בענפי ההשקעות בעקבות משבר הקורונה, העסקה הופכת לכדאית אף יותר. הביקושים להשקעות נדל"ן בעקבות הקורונה, יחד עם המרקם הייחודי של ההשקעה בגבעת אדומים שאוצרת בתוכה פוטנציאל למגורים איכותיים סמוך ונראה לבירה, הופכים את ההשקעה במקום למשתלמת ובטוחה במיוחד. גל הביקושים, לפי ההערכות המקצועיות, יביא לעלייה נוספת במחירי הקרקעות ולתשואה נאה יותר עבור הרוכשים שהשכילו לנתב את כספי ההשקעות שלהם לגבעת אדומים.

מאחורי היוזמה לרכישת הקרקעות בגבעת אדומים עליהן עתיד לקום היישוב החדש, עומדת חברת "מצפה לבניה חברון" בע"מ, שרכשה 417 דונם סמוך להר המונטר – 7 ק"מ מזרחית לירושלים ו-4 ק"מ דרומית למעלה אדומים. החברה רכשה את הקרקעות במטרה להאיץ את הקמתו של היישוב החדש, שיספק תנאי מגורים איכותיים באווירה שלווה. הבנייה על הקרקעות, לאחר שיהיו זמינות לבנייה, תהיה בנייה רוויה שתאפשר מגורים לכ-4,000 משפחות. בזמן שמשפחות רבות נאנקות תחת עול הדיור במרכז, היישוב גבעת אדומים יוכל לספק מגורי איכות עם רמת חיים גבוהה ומחירים ברי השגה, שימשכו למקום אוכלוסייה צעירה ומגוונת. בכך, יספק היישוב מענה אולטימטיבי למצוקת הדיור הישראלית.

נשמע לכם מעניין? כנסו>>

המיקום המושלם, שמשלב מיקום אסטרטגי סמוך לירושלים ונוף הררי קסום עוצר נשימה המשקיף לעבר ים המלח, הופך את הקרקעות הללו לעתודת מגורים משמעותית, ובהתאם לכך – להשקעה חסרת תקדים בהזדמנות המאה שנוצרה ברצף האירועים האחרונים, ובראשם נגיף הקורונה שנותן את אותותיו על כל חלקי הכלכלה האחרים שאינם נדל"ן.

מי שמבינים את זה כבר בשלב הנוכחי, אלה האנשים שעוסקים במצוקת הדיור ומבינים את המשמעויות הכרוכות בה. לצורך כך, חתמו למעלה מ-40 חברי כנסת בשנה האחרונה בעד הקמת העיר שזוכה לתמיכה מכל גווני הקשת הפוליטית והציבורית בישראל. ההיכרות הקרובה שלהם עם מצוקת הדיור הביאה אותם להבנה כי מדובר בפוטנציאל ממשי לשנים הקרובות. כעת לכם, המשקיעים שרוצים לשמור על הכסף בתקופת אי-וודאות, יש הזדמנות להיות חלק מהפוטנציאל הממשי הזה. ביום שאחרי משבר הקורונה, אנשים יחזרו לשוק הדיור וירצו לקבל פתרונות. קורת גג היא דבר שכולם ימשיכו לצרוך. זו הזדמנות להמתין להם ליום שאחרי.

כדי להתגבר על החסמים הבירוקרטיים המהווים חלק בלתי נפרד מכל הקמת יישוב באזורים הללו, חברו יחדיו שורת אנשי עסקים מובילים שמבינים במלאכה ועושים הכל כדי לזרז את הפשרת הקרקעות לקראת בנייה והשגת המקסימום עבור ציבור המשקיעים. על מנת לספק את רשת הביטחון החזקה ביותר, בעלי הקרקעות פועלים בהתאם להנחיות הממשלה והם מתואמים עם הרשויות השונות.

נשמע לכם מעניין? כנסו>>

בשנת 2014 הושלמה רכישת הקרקע ורשימתה בטאבו על שמם של ארבעה משקיעים יהודים תושבי ארגנטינה, כך שהקרקעות הן בבעלות יהודית פרטית מלאה המקנות לבעליהן את הזכות לבצע תכנון ובנייה לכ-4,000 יחידות דיור הצפויות להיבנות בשטחן. הקרקעות כיום השלימו את כל הקריטריונים הנדרשים, בהם דרכי גישה נוחות, מתן הערכת שווי על ידי שמאי מוסמך וליווי מקצועי של משרד עו"ד, כדי להפוך ליישוב על כל המשתמע מכך.

לצד הליווי המשפטי שמעניק עוה"ד דורון ניר-צבי, שמשרדו נחשב למוביל בתחום הנדל"ן באיו"ש ולמי שחתום על קרקעות רבות שהופשרו ברחבי הארץ, את הפשרת הקרקעות והליכי הרכישה מלווים שורת אנשי מקצוע ובהם מהנדסי חשמל, אדריכלי נוף, מתכנני תשתיות וכבישים, יועצים ומשרד השמאי אילן שמשוני שהעריך את שווי הקרקעות בכ-190 אלף שקלים לכל יחידה של מאה מ"ר. העובדה שכרגע הקרקעות נמצאות בשלבי תכנון ואינן זמינות לבנייה, עובדת לטובת המשקיעים. ברגע שתאושר התב"ע על הקרקעות הללו, התשואה עליהן תהיה גבוהה בצורה משמעותית. כעת זה העיתוי המושלם.

המציאות החדשה והלא-נעימה שנכפתה על תושבי ישראל כתוצאה מנגיף הקורונה, במקביל לעליות הערך הצפויות בקרקעות בעקבות עזיבת משקיעים לטובת תחום הנדל"ן, מהווים יחד את אופציית ההשקעה הטובה והיציבה ביותר למשקיעים שתרים אחר אפיקי השקעה מניבים בתקופה של חוסר וודאות מוחלט. זה הזמן לצאת עם השקעה טובה בזמן שהעולם נאבק על עתידו הכלכלי. כך מנצלים הזדמנויות.

נשמע לכם מעניין? כנסו>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר