הפלונטר הפוליטי

נתניהו תוקף: "מחטפים לא דמוקרטיים"

ראש הממשלה התייחס הערב בפוסט מפורט למחלוקת סביב הקמת הוועדות בכנסת ותקף את יריביו: "גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

המחלוקת שמונעת את הקמת וועדות הכנסת: ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם הערב (רביעי) פוסט בו הוא מתייחס בהרחבה לראשונה למשבר הפוליטי.

"אני לוקח הפסקה של 2 דקות מניהול המאבק במגיפת הקורונה כדי להסביר לכם מה קורה בכנסת", פתח ראש הממשלה.

לדבריו, "כחול לבן" רוצים לבצע בכנסת מחטפים לא דמוקרטיים שלא נוכל להסכים להם. בנוסף דרשנו מהם להתחייב שתומכי טרור לא יעמדו בראש וועדות. לא קיבלנו תשובות לכך. לצערי, גם בעת חירום כזאת, כחול לבן ממשיכה בשיתוף פעולה הדוק עם תומכי טרור".

נתניהו הסביר כי "העיכוב בהקמת וועדות הכנסת נובע מכך שעד כה עדיין לא הושגו הסכמות להקמת הוועדות".

"בכל תולדות הכנסת, ללא יוצא מן הכלל, תמיד הוקמו ועדות הכנסת בהסכמה בין האופוזיציה לקואליציה. ההסכמה הזו לא הושגה עד לרגע זה ואני מקווה שהיא תושג מהר ככל האפשר כדי שהכנסת תתחיל לעבוד ולסייע לנו במאבק נגד מגיפת הקורונה".

"בנוסף אני קורא לכחול לבן להפסיק להפיץ פייק ניוז ולעסוק בעסקנות פוליטית במקום להצטרף לממשלת חירום לאומית כדי להילחם למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל. הפוליטיקה יכולה לחכות כמה חודשים. זה הזמן למנהיגות, לאחריות לאומית ולעבודה משותפת. אפשר וצריך להקים ממשלה עכשיו - זה מה שהמדינה צריכה וזה מה שאזרחי ישראל מצפים מאיתנו".

מוקדם יותר היום, כתב בני גנץ לחברי הכנסת של מפלגתו: "לצערי יו"ר הכנסת בשליחות ראש הממשלה לא מאפשרים לנו למלא את תפקידנו ולכנס את ועדות הכנסת כנדרש".

"פעלנו במרץ לאורך כל היום בערוצי ההידברות השונים, גם אני באופן אישי נפגשתי עם ח"כ אדלשטיין שסירב לאפשר לנו לכנס את מעוז הדמוקרטיה ולעבוד עבור האזרחים ומעל הכל – לטפל באתגר הקורונה".

לכן איים יו"ר כחול לבן בפנייה לבג"ץ. "כעת - לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט העליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר