הבכיר טוען

בל"ד: "הרשות הפלסטינית ביקשה שנמליץ על בני גנץ"

גורמים ברשות הפלסטינית הפעילו לחצים על חברי המפלגה הערבית היותר קיצונית, כדי שימליצו על בני גנץ לראשות הממשלה ולא יימנעו כבעבר • המטרה: הפלת נתניהו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

רמי מנסור, חבר הוועדה המרכזית של בל"ד, סיפר בראיון לעיתונאי סלים סאלמה בערוץ 'אחנא' כי בכירים ברשות הפלסטינית לחצו עליהם להמליץ על בני גנץ כעל מועמדם לראשות הממשלה. כך חושף העיתונאי ישי פרידמן במקור ראשון.

בבחירות קודמות, המליצה הרשימה המשותפת על בני גנץ אצל נשיא המדינה, אך סיעת בל"ד דאגה להבהיר כי הם אינם תומכים במועמד כלשהו. הפעם, המליצו על בני גנץ, שכך הגיע ל-61 ממליצים.

כעת מתברר כי את ההחלטה קיבלו בעקבות לחץ שהפעילו עליהם מהרשות הפלסטינית. את הדברים אמר מנסור במענה לטענת העיתונאי המראיין כי ידוע לו על הלחצים מצד הרשות הפלסטינית.

תחילה ענה כי "אני לא חושב שיש חבר בוועדה המרכזית של בל"ד שיש לו העדפה של מוחמד אלמדני או אבו מאזן על פני המפלגה. הם בני בל"ד ופועלים למען האינטרס של המפלגה. והחישובים שלהם הם רק לאומיים. חברי הלשכה המדינית, שחלקם מנהיגים בעבר, מנהלים קשרים לא רק עם הרשות הפלסטינית, אלא עם כל הפלגים הפלסטינים. זה התפקיד שלהם".

אך בהמשך, כך על פי דיווחו של ישי פרידמן, אישר את הפניות מטעם הרשות הפלסטינית. "חברי הוועדה המרכזית של בל"ד הם אלו שמצביעים ומקבלים את ההחלטות, אף אחד לא יכול ללחוץ עליהם. אני מכיר אותם אחד אחד, מדובר באנשים מכובדים, אנשים עם שכל, בעלי אג'נדה לאומית".

"שמעתי שהיו מגעים עם מוחמד אלמדני אבל לא ראיתי שמישהו דיבר על לחץ מצד הרשות הפלסטינית לקחת החלטה כזאת או אחרת. אני יודע שהרשות הפלסטינית רוצה להפיל את נתניהו, זה דבר ברור שהיא תפעיל לחץ בכיוון".

"אנחנו לא חלק מהחברה הישראלית שצרכים להיפגש עם מישהו מהוועדה הזו. אנחנו חלק מהעם הפלסטיני. מבחינתי אסור לנו להיות בקשר עם ראש וועדת האינטראקציה, אין לי בעיה אישית איתו אלא בגלל התפקיד שהוא נמצא בו. זאת טעות שהרשות מתנהלת מולנו דרך הוועדה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר