באלעד זועמים

פרוש איים, שר התחבורה תקף: פוליטיקה קטנה ואלימה

בעיר אלעד זועמים על ביטול כל קווי התחבורה הציבורית לירושלים ולבני ברק. ראש העיר איים כי אם לא יהיו אוטובוסים, יפתח מחדש את הישיבות • במשרד התחבורה תוקפים (בארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
סמוטריץ ופרוש (צילום: Sraya Diamant, Aharon Krohn/Flash90 )

בין מאות קווי התחבורה הציבורית שבוטלו בימים האחרונים בהוראת משרד התחבורה, כחלק מהמאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה, בוטלו גם קווים מהעיר אלעד. אך בעיר זועמים וטוענים כי בניגוד לערים אחרות, את אלעד ניתקו לחלוטין מהריכוזים החרדים הגדולים, כאשר ביטלו את כל הקווים לערים ירושלים ובני ברק.

כתוצאה מכך, אלפי בחורי ישיבות הלומדים באלעד ומתגוררים בערים החרדיות, אין דרך להגיע הביתה. ראש העיר, ישראל פרוש זעם על כך ואמר כי "לא הגיוני שביום שמשרד הבריאות מודיע על סגירת הישיבות, מבטלים את האפשרות של התלמידים לשוב לבתיהם".

הקורונה תחלוף בקיץ? מנהל 'הדסה' באולפן

בראיון לרדיו קול חי אמר פרוש, "משרד התחבורה עשו עוצר תחבורה ציבורית מאתמול ב-8 בערב, ויש לנו כאן 5,000 בחורי ישיבה שרוצים לנסוע לביתם והם תקועים בעיר ללא אפשרות לחזור לביתם. אם לא יהיה פתרון עוד הבוקר, אני אפתח את הישיבות!".

בתגובה לאיום, בחרו בלשכת שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' להגיב בהתקפה אישית על ראש העיר אלעד: "במקום לגלות אחריות לבריאותם של לתושבי עירו ולשתף פעולה עם המאמץ הלאומי למניעת התפשטות הקורונה - כפי שעושים כל יתר חבריו לשלטון המקומי, לרבות ראשי הערים החרדיות - מתנהל ראש עיריית אלעד מאתמול בפוליטיקה קטנה ואלימה של שקרים, הכפשות, ונאצות כנגד עובדי משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית המסורים, שעושים לילות כימים כבר שבועות רבים בניהול המשבר הזה בצורה העניינית המקצועית ביותר".

לטענת השר, "אלעד לא נצורה, והיא לא שונה מכל עיר אחרת. הושארו קווים לתל השומר, לבית החולים בלינסון בפתח תקווה, לתל אביב ועוד ועוד. אכן, בוטלו בה קווים רבים, כפי שבוטלו בכל הארץ, במסגרת מדיניות הממשלה לצמצם נסיעות ולהשאיר תחבורה ציבורית רק למטרות תעסוקה ושירותים חיוניים".

"מדיניות הממשלה נועדה למנוע פיקוח נפש ממש, ואם פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, על אחת כמה וכמה שהוא דוחה שיקולים פוליטיים של ראש עיר חסר אחריות, שמאיים בפתיחת ישיבות בניגוד גמור להנחיות משרד הבריאות וכל גדולי הרבנים".

ד"ר בועז לב, ראש אגף המגפות: הסגר יכול להיות ממושך

עוד הוסיפו כי "בכל הארץ ניתן לראות ירידה דרסטית של יותר מחמישים אחוז בשימוש בתחבורה הציבורית, ירידה שמשקפת הבנה של הציבור את סכנת ההידבקות שבשימוש לא הכרחי בתחבורה הציבורית. למרבה הצער רק באלעד נמשך ביקוש של מאה אחוז בתחבורה הציבורית, בצפיפות גדולה ומסוכנת, ובנסיעות שאינן למטרות שהוגדרו. שר התחבורה לא מוכן בשום אופן לסכן את תושבי אלעד ולעודד אותם להשתמש בתחבורה הציבורית כבשגרה".

"מראש העיר אחראי נדרש בעת הזו להיות חלק מהמאמץ הלאומי, להסביר לתושביו את הסכנות שביציאה מיותרת מהבית, בדגש על תחבורה הציבורית, לתווך להם את מדיניות הממשלה והוראות משרד הבריאות, ולא לעשות את ההיפך הגמור ולעסוק בפוליטיקה קטנה ובהפצת שקרים ובדותות".

במענה לטענות הבהירו כי "בחורי הישיבות היו אמורים לחזור לבתיהם מיד לאחר הפורים ומשרד התחבורה פרסם את הכוונה לצמצם את התחבורה הציבורית כבר לפני יומיים - מספיק זמן מראש, שאם ראש העיר היה מנצל אותו באחריות כפי שמתבקש, כלל התלמידים היו כבר בבתיהם".

"בתאום עם משרד הבריאות ייבחן האם ישנו צורך אמיתי לפזר תלמידי ישיבות לאלעד לבתיהם, ובמידה וכן יארגן המשרד היסעים חד פעמיים למטרה זו, ולמטרה זו בלבד. שר תחבורה חוזר על קריאתו לכלל אזרחי ישראל להימנע מנסיעה שאינה הכרחית בתחבורה הציבורית ולהישאר עד כמה שניתן בבית בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

בתגובה להשמצות משרד התחבורה נמסר בתגובה מעיריית אלעד ל'כיכר השבת': "זה לא הזמן להשמצות שנעשות מצד אחד בלבד. רק לדייק בעובדות. הצו לסגירת הישיבות הגיע רק אתמול. ההודעה על ביטול הקווים האחרונים לירושלים ובני ברק ניתנה אמש ולא יומיים קודם. ראש העיר פועל כל העת יחד עם כל אנשי המקצוע בעירייה ומחוצה לה כדי לסייע במניעת הפצת הקורונה".

בעירייה הוסיפו, "בנושא האוטובוסים, העירייה בעצמה תסבסד את הנסיעות לאחר שמשרד התחבורה סירב עד הבוקר גם לפתרון נקודתי זה. אנחנו חוזרים ואומרים: בחנו שנית את ההחלטה על ביטול כל הקווים לבני ברק וירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר