"עת צרה היא ליעקב"

הגר"ש כהן הורה לסגור את 'פורת יוסף': 'פיקוח נפש ממש'

נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, הורה לסיים את 'זמן חורף' בישיבת 'פורת יוסף', ואמר כי "יש לשמור ההוראות והכללים של המומחים שהם 'פיקוח נפש' ממש" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן בישיבת 'פורת יוסף' (צילום: חיים גולדברג)

שיא מועצת חכמי התורה יוצא הבוקר בקריאה מיוחדת נוכח המצב הקשה השורר בארץ ישראל ובעולם כולו בהתפשטות נגיף הקורונה וקורא להרבות בתפילה ובכייה. כמו כן באיגרת קדשו מדגיש מרן נשיא המועצת את החובה להישמע לכללים וההוראות של הגורמים במערכת הבריאות ופוסק שזהו ׳פיקוח נפש׳ ממש!

בהיכל ישיבת 'פורת יוסף' כובו אמש (רביעי) האורות בהוראתו של ראש הישיבה, חכם שלום כהן, שהודיע בצער לתלמידים על סיום זמן חורף וביש להמשיך ולהוסיף בעבודת ה' ובלימוד התורה גם בבית תוך שמירה קפדנית על הוראות והנחיות גורמי הבריאות.

במכתב שמתפרסם היום, תחת הכותרת 'עת צרה היא ליעקב', כותב ראש הישיבה: "לאחינו בית ישראל די בכל אתר ואתר ומביא את דברי המדרש רבא (שמות לח׳, ד׳) בחשיבות עניין התפילה והבכייה לפני הקב"ה וזה לשונו: 'אומרים ישראל לריבון העולם הנשיאים חוטאים ומביאים קרבן ומתכפר להם, משיח חוטא ומביא קרבן ומתכפר לו, עניים אנו ואין לנו להביא קרבנות. אמר להם: דברים אני מבקש, שנאמר 'קחו עמכם דברים ושובו אל ה', ואני מוחל על כל עוונותיכם ואין דברים אלא דברי תורה שנאמר 'אלה הדברים אשר דיבר משה'. אמרו לו אין אנו יודעין, אמר להם בכו והתפללו לפני ואני מקבל'.

"בימים קשים אלו לעם ישראל", מוסיף הגר"ש כהן: "אשר המגיפה הנוראה פרצה את שעריה ל"ע ואחינו בית ישראל שרויים בצער ובסכנה, מוטלת החובה על כל אחד ואחד להתגבר ולהוסיף בעסק התורה הקד' שהיא מגנא ומצלא ולהרבות בתפילה ובכייה קמיה קודשא בריך הוא שיצילנו מגזירה נוראה זו וגדולה כוחה של תפילה בבכי ובתחינה לבטל כל גזירות קשות על עם ישראל ומתאווה הקב"ה לתפילתם של צדיקים ושערי דמעה לא ננעלו".

ראש הישיבה הדגיש: "הדבר פשוט וברור שיש לשמור כפי ההוראות והכללים של המומחים המוסמכים בזה שהם 'פיקוח נפש' ממש".

את מכתבו סיים הגר"ש וכתב: "והנני בתפילה כי הן א-ל כביר לא ימאס תפילת רבים ויחוס בחמלתו על עמו ישראל וישמרם מכל חולי ומחלה ויקויים בנו 'כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאיך'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר