בגלל הקורונה

חרדים זועמים: החשבוניות ישלחו רק לדוא"ל

שינוי עליו הוחלט בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל, מעורר זעם אצל חרדים רבים הטוענים כי בשל העובדה שאין להם מיילים, לא יקבלו את החשבוניות מחברות סלולר (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אברכים חרדים שגילו על שינויים הצפויים בעקבות נגיף הקורונה, פנו במכתב זועם לשר התקשורת דוד אמסלם בדרישה שלא יחתום על צו המאפשר לחברות הסלולאר לשלוח את החשבוניות רק באמצעים אלקטרונים ולא בדואר.

לטענתם, אוכלוסיות שלמות אינן נגישות ולא תהיינה נגישות בעת הנוכחית לשירותים דיגיטליים, אוכלוסיות אלה, שלא יקבלו הודעות אותן הן רגילות לקבל, לא תהיינה מעודכנות, לא תדענה מה חובותיהן, ולא תהינה מודעות למסרים המועברים אליהן.

בנוסף, הם אומרים כי הדפוס והדואר הם שירותים חיוניים הניתנים לכלל הציבור. לדפוס ולדואר יש תפקיד משקי חשוב גם היום וגם בעתיד, ולדבריהם הפסקת הפעילות תמוטט שתי תעשיות שלא ניתן יהיה לשקם אותן בהמשך.

אחד האברכים אומר ל'כיכר השבת' כי "זהו צעד פזיז שמשדר היסטריה. במדינות אחרות כולל איטליה הדואר ומשלוח חשבוניות פועל כרגיל. הודעות בדואר מבטיחות חסינות מפייק ניוז וממתקפות סייבר. מחטף שקיפות ציני של חברות עסקיות לשיפור מצבן. שינוי דרמטי אשר שנים משרד התקשורת נמנע מלעשות אותו".

הם חוששים כי "היתר לחברות התקשורת יוביל אחריו אישור לכלל השוק להפסיק לתקשר עם הלקוחות". הם הוסיפו כי בשלב הבא, ייתכן והצו יביא גם את הבנקים חברות האשראי והגז לדרוש גם הם להשתמש רק בדואר אלקטרוני.

"יש כשל הסברתי במגזר החרדי"

וזה נוסח המכתב: "לכבוד שר התקשורת מר דודי אמסלם, כבוד השר, פנייתנו הדחופה לכבודה היא בעיננו מצווה של הסרת מכשול מפני עיוור.

"הובא לידיעתנו כי כבוד השר עומד חלילה להורות על הפסקת משלוחי חשבונות חברות התקשורת לציבור הכללי ולשלוח אותם באמצעים דיגיטליים זהו גזירה קשה שהצבור לא יוכל לעמוד בה ויש להמנע ממנה.

"דווקא עתה כאשר עם ישראל, מבוגרים וצעירים יושבים בביתם חרדים ומודאגים לבריאות - ישנה חשיבות גדולה לקבלת מידע שוטף בדרך בה הציבור שלנו צורך אותה כמו ציבורים רבים אחרים - באמצעות הדואר. אנו פונים לכבודו להמנע מטעות נוראית זו של מניעת מידע חשוב וחיוני מהציבור".

שר התקשורת דוד אמסלם מסר בתגובה: ההחלטה לא תהיה תקפה למי שאין לו כתובת מייל או טלפון שיכול לקבל סמס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר