'מעודדים מהחרדים'

נשקל: ההמלצות ייהפכו לצו מחייב, עם קנסות

במשרדי הממשלה עובדים בשעות אלו על ניסוח צו אכיפה, עם קנסות ועונשים בצידו, במידה וראש הממשלה יחליט להפוך את המלצות משרד הבריאות בגלל הקורונה - להוראות (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מעצר מארגן חתונה בבית שמש, השבוע (צילום: מתוך טוויטר)

בצמרת מקבלי ההחלטות בישראל ממשיכים לדון בשאלה אם להחמיר את ההגבלות על הציבור, זאת ברקע ההערכות כי כמות הנדבקים בנגיף תעלה בקרוב באופן משמעותי, בעקבות העלייה במספר הבדיקות המתקיימות.

במשרד הבריאות כזכור פרסמו שורת המלצות, אך אלו עדיין אינן מחייבות, והאפשרות הנשקלת היא הכרזה כי ההמלצות ייהפכו להנחיות, שייאכפו באופן אפקטיבי בידי הרשויות.

בסביבת ראש הממשלה נתניהו אומרים הערב ל'חדשות 12' כי הוא נערך למצב בו ההנחיות יעוגנו בצווים, ומי שיפר אותן - ייענש על ידי מתן קנסות כספיים.

בשעות אלו עובדים במשרדים הרלוונטיים על ניסוח הצו, ואם הוא יהיה מוכן בשעות הקרובות, יודיע על כך ראש הממשלה כבר הערב, במטרה למנוע את הצורך בסגר כולל שצפוי לפגוע בצורה קשה בכלכלת ישראל.

ההחלטה באשר לכל זאת תתקבל בהתאם לשאלות הבאות, כך לפי 'חדשות 12': עד כמה הציבור נענה ומציית להנחיות משרד הבריאות, מה קצב ההידבקות בנגיף במדינה והאם הפעולות הדיגיטליות הנעשות כעת אפקטיביות ומצליחות לגרום לאנשים להיכנס לבידוד הנדרש.

אכיפה במגזר הערבי, להפרת התקהלויות (צילום: דוברות המשטרה)

גורמים בכירים צוטטו בדיווח כאומרים, שהם מעודדים ממה שנראה כהפנמה בקרב החרדים והערבים, משום שאירועים והתכנסויות במגזרים הללו מבוטלים בזה אחר זה.

במידה וכך המצב יימשך, ובוודאי אם ישתפר, הצורך בעיגון ההמלצות להוראות שיגררו אכיפה וקנסות - יפחת משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר