צפו

המקובל רבי דב קוק פונה, גם לחילונים: "יין קידוש ירפא"

למקובל רבי דב קוק יש עצה בשבילכם, החוששים מנגיף הקורונה המתפשט: יין של שבת, עליו עורכים את הקידוש • אך החשוב מכל, בפנייתו גם לחילונים, הוא שמירת השבת. צפו (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בשבת הקרובה ובשבתות הבאות, עד לאחר חג הפסח, מקומות הבילוי, התחבורה, וחופי הים יהיו סגורים כידוע, ולא בגלל השבת - אלא בשל צו משרד הבריאות האוסר לצאת מהבית שלא לצורך, מחשש להידבקות בקורונה.

כעת קורא המקובל רבי דב קוק לנצל את השבת הזו לשמירת שבת מוחלטת, בפניה ישירה שלו אל הציבור שאינו שומר שבת, בבקשה שלא יחלל את השבתות הקרובות, או לפחות לעשות קידוש - גם אם לא ישמור את השבת כולה.

"רבותי", פתח המקובל. "השבת הזו היא שבת מאוד משמעותית לישראל, כי הרוב נשארים בבית, וממילא זה מזמין ודאי שמירת שבת. החילול שבת בפרהסיא מסתלק, הוא החמור מכל, אז גם הצנעה עומדת להסתלק. כל מי שנישאר בבית שיעשה חשבון נפש; בורא עולם אותת לנו שלא לצאת ולא לעשות נסיעות בחוץ, וסגר חילולי שבת בפרהסיא. זה סימן לכל אחד ואחד שגם צריך לסגור את עצמו".

"אני מציע לכם כולם", גילה בשלב זה הרב קוק סגולה רפואית - "ואני מציע לעצמי את זה, לא לכם, קטונתי מלהציע לכם - אני מציע לכל יהודי שנשאר בבית: יקח יין, יקח מיץ ענבים, יקנה מה שהוא אוהב, יין מתוק, מיץ ענבים, מה שהוא אוהב, ויקח ויעשה קידוש בליל שבת, בין אם הוא רגיל בכך ובין אם הוא לא רגיל בכך".

המקובל ציטט: "כתוב בגמרא 'בריש כל הרפואות אני יין', בריש כל הרפואות שיש בעולם זה היין. רואים שהיין מרפא מהמון מחלות, יין ידוע שכוחו... יין נקי, שאין בו דברים לא טובים, הוא מנקה והוא בראש כל הרפואות. הוא נקרא 'דם ענבים'. מה זה 'דם ענבים'? זה מה שידוע לכולם: מי שנותן דם מהוורידים שלו; מה עושה אחר כך תורם הדם? לוקח אשכול ענבים או סוחט אשכול ענבים, שותה שתי כוסות, מחזיר לו את הדם. 'דם ענבים' זה ראש כל הרפואות".

"גם מצד הביולוגיה הפשוטה זה דם ענבים, וגם מצד הרפואה הרוחנית. בעיקר יין של קידוש: יעשה קידוש, יפתח את הסידור ויעשה כמו שאבא שלו עשה. אין אחד מאיתנו שהסבא של הסבא שלו לא עשה קידוש, אין כזה... לא נמצא... הסבא של הסבא... יכול להישבע לכם שלא תמצאו. תעשה כמו הסבא של הסבא שלך, תיקח את היין ותגיד לפני הקידוש 'בריש כל הרפואות - היין'".

רבי דב קוק הסביר: "דע לך, שזו רפואה גדולה מכל הרפואות שבעולם. היין של קידוש של שבת - אין רפואה יותר ממנו. תיקח את כל הרפואות שיש בעולם, אפילו הנכונות, אפילו הטובות, אפילו כל מה שאתה מחזיק מזה מאה אחוז, דע לך אפילו מה שכולם אומרים שזה רפואה, דע לך מקום ראשון: יין של שבת. תגיד לפני כן 'אני מאמין שיין של שבת יכול לרפא, 'בריש כל הרפואות, אני יין של שבת'".

"היין של שבת יכול לרפא את כולם. תעשה כמו הסבא של הסבא שלך. תתרפא, הכל טוב. רק תתייחס להיסטוריה: תגיד 'אני גם יהודי, אני גם מתחיל עכשיו להבין את הרמזים, אני גם יהודי'. אני בטוח שכולנו נעשה את זה, ונזכה בקרוב לגאולה שלמה מתוך אהבת חינם, נחזור לעצמנו ונחזור לבורא עולם, אמן כן יהי רצון", סיים המקובל המפורסם מטבריה.

צפו בפנייתו הנרגשת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר