רופאו של שר התורה

איך מתמודדים עם הקורונה? ההמלצות של ד"ר משולם הרט

בשמו של ד"ר משולם הרט, רופאו האישי של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, פורסמו שורת המלצות להתמודדות עם נגיף הקורונה • וגם, המכתב של ד"ר אלה סקלן אל הגר"י זילברשטיין (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
בדיקות קורונה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

ד"ר משולם הרט, מפורסם זה שנים בעיר בני ברק, שם שימש כרופא ילדים מומחה אשר זכה גם לשמש כרופאו האישי של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי. בעקבות התפשטות נגיף ה'קורונה', פורסמו המלצותיו להתמודדות עם נגיף ה'קורונה'.

ראשית, חשוב לדעת כי שמירת הכללים של משרד הבריאות - הם פיקוח נפש ממש.

בכל קשר עם אחר, בדיבור ובשיחה, חובה לשמור מרחק של שני מטרים, זהו הטווח שהחיידק עובר מאיש לרעהו. במקרה של עיטוש - החיידק עף למרחק של עשרה מטרים!

חשוב לדעת כי החיידק שורד על משטח מתכת - 12 שעות, לכן לאחר כל נגיעה במשטח מתכת - בבית כנסת, בסופר, במעקה, בגדרות או בשאר מקומות ציבוריים, יש לשטוף ידיים בחומר אנטי בקטריאלי. על משטח בד, החיידק שורד בין 6 ל-12 שעות וכביסה רגילה משמידה אותו.

כדאי מאוד לשטוף ידיים בתדירות גבוהה אחרי כל יציאה לרחוב או מגע עם אחר או אחרי שמתעטשים, מכיוון שהחיידק שורד על הידיים בין 5 ל-10 דקות.

החיידק שונא חום - ולכן מומלץ לשתות מים חמים, לא מים קפואים או קרח. טוב לגרגר מדי פעם את הגרון במי מלח חמים.

שתו הרבה מים!!! כדי שהפה והגרון יישארו לחים כל הזמן - צריך לשתות קצת מים כל 15 דקות. המים, ישטפו את החיידק דרך הגרון לבטן, שם מיצי המרה יהרגו אתו בקלות. מי שלא שותה - החיידק מסוכן לו מאוד!

התסמינים של מחלת הקורונה: שיעול יבש שנמשך 3-4 ימים, אחר כך הנגיף משתלט על הנוזל של האף, יורד לריאות ונהיה חלילה דלקת ריאות, חום גבוה וקשיי נשימה.

חיים ולדר תוהה: לא למדנו לקח מהימים שלפני השואה? (צילום: כיכר השבת)

בתוך כך, במכתב שפרסם בשכונת רמת אלחנן בהוראת רב השכונה הגאון רבי יצחק זילברשטיין, כותבת ד"ר אלה סקלן - חברת סגל בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, לרב כי ב-15 השנים האחרונות היא חוקרת נגיפים ממשפחות דומות לנגיף הקורונה.

לדבריה מדובר בנגיפים מדבקים אשר בממוצע כל אדם שנבדק מדביק שני אנשים נוספים וידוע על אנשים שהדביקו כל אחד למעלה מעשרה אנשים נוספים. הנגיף מדבק ב"הדבקה טיפתית", כלומר טיפות קטנות של שיעול או רוק מחולה שנכנסות לדרכי הנשימה של אדם בריא. בנוסף, הנגיף יציב גם על משטחים למשך מספר שעות.

לכן, לדבריה, חשוב שאנשים שנחשפו לחולה או חזרו מחו"ל או שיש להם חום ושיעול - שיישארו בבית בבידוד, בחדר נפד, ללא מגע עם יתר בני הבית.

אנשים שלא נחשפו לנגיף - ישטפו ידיים ביסודיות מספר פעמים ביום, לא יגעו בפנים, לא יתקהלו וישמרו מרחק של לפחות שני מטר, אחד מהשני.

ד"ר סקלן מוסיפה וכותבת כי לפי הסטטיסטיקה, כיום, מתוך מאה אנשים שידבקו בנגיף - 80 יפתחו מחלה קל, 14 יפתחו מחלה קשה שדורשת אשפוז ושישה יפתחו מחלה מסכנת חיים.

האנשים שחולים בצורה קשה הם בעיקר אנשים מבוגרים ואנשים עם מחלות נוספות - אבל לא רק.

"אם לא ישמרו הכללים הנ"ל", היא כותבת, "יותר ויותר אנשים ידבקו כך שמספר החולים הקשים והמתים ילך ויעלה. בעיה נוספת היא שאין מספיק מיטות בבתי החולים לכמות כזו של חולים קשים, כך שאם מספר החולים יעלה דרמטית, בתי החולים לא יוכלו לתת טיפול לכולם".

בעקבות כך, פורסמו בשכונה ההנחיות הבאות:

  1. אנשים מעל גיל 80 לא יבואו לבית הכנסת
  2. אנשים מגיל 70 ישתדלו לא להגיע לבית הכנסת
  3. מי שסובל מצינון - אפילו צינון קל או שיעול וכדו' וכי מי שאינו חש כ"כ בטוב, לא יבוא לבית הכנסת
  4. מבקשים ממי שיכול להתארגן ולקיים מנין בלובי של בנין המגורים, לעשות זאת ובכך נוכל למנוע צפיפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר