סיכנו את שלום הציבור

בושה: בשבת קודש; חילונים צפצפו - ומילאו את החופים

תיעודים מקוממים פורסמו במהלך השבת האחרונה, מהם עולה כי אלפים מבני המגזר החילוני ניצלו את מזג האוויר וכבשו את הפארקים וחופי הים, תוך שהם מסכנים את שלומם ושלום הציבור כולו (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

תיעודים מקוממים פורסמו במהלך השבת האחרונה, מהם עולה כי אלפים מבני המגזר החילוני ניצלו את מזג האוויר וכבשו את הפארקים וחופי הים בניגוד גמור להנחיות משרד הבריאות, תוך שהם מסכנים את שלומם ושלום הציבור כולו.

בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראים ישראלים רבים מנצלים את השבת כדי לבלות בפארקים ובחופי הים, זאת למרות שהדבר נאסר בתקנות החדשות שאושרו ומגבילות את היציאה מהבתים לצרכים חיוניים בלבד.

כזכור, בסוף השבוע פורסם בחדשות 12 ציטוט מגורם מדיני בכיר שהחרדים יביאו על ישראל את מה שקורה באיטליה בשל כך שהם מפרים את ההנחיות של משרד הבריאות. הכותרת המסיתה הובילה לזעמם של רבים מבני המגזר החרדי ומחוצה לו.

כעת, מתברר כי דווקא רבים מהמגזר החילוני אינו נשמע להנחיות משרד הבריאות.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב פנה לישראלים שניצלו את מזג האוויר היפה כדי לצאת מהבית לטיולים ואמר: "אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית". עוד הוסיף המנכ"ל: "אני מבקש מהציבור להשאר בבית, מי שיצא - נא לחזור הביתה".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, התראיין לחדשות 12 ואמר: "אנו צופים עלייה במספר הנדבקים. אני מקווה שאנו נהיה דומים יותר למודל יפן וגרמניה שם שיעורי ההדבקה גבוהים ושיעורי התמותה נמוכים". גרוטו התייחס גם למספר הנדבקים הגבוה שצפוי: "במודל הריאלי שיעור הנדבקים יהיה גבוה ויכול להגיע בין 30 ל-60 אחוז מהאוכלוסיה כשהרוב המכריע לא ידעו שהם חולים".

איש התקשורת ישראל כהן הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "הבושה הגדולה! במהלך השבת בתי הכנסת היו נעולים, כולם התפללו בבתים ביחידות. החרדים שמרו על הכללים ומה מתברר? שבאותו זמן החילונים יצאו לחגוג ולבלות בהמוניהם. איפה מערכת ההסתה המשומנת של דנה וייס? לאן נעלמה הבושה? מעניין מי מממן את ההסתה השקופה הזאת".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ביקש בתקיפות מתושביו שלא להפר והגדיר את הפעילות "הפרות בוטות של הוראות החירום למניעת התפשטות הקורונה". הוא טען כי היציאה לרחובות "מסכנות את חיי כולנו בסופו של יום".

שאמה הכהן הוסיף כי "לאור העובדה שלעירייה אין סמכויות אכיפה למעט כריזה, פניתי אישית למפקד התחנה, סנ"צ יאיר וייצנברג, הצגתי בפניו את הדברים וביקשתי להפעיל אכיפה מיידית".

לדבריו, "מהכרותי, אין לי ספק שיאיר יפעיל מיד פעולות אכיפה וככל שאלו לא יועילו נאלץ עם כל הצער שבדבר לסגור לגמרי גם את הפארקים. זה יעלה לקופה הציבורית לא מעט ובעיקר ימנע מתושבים שכן מקפידים לבלות בפארקים בהתאם להוראות החירום, אבל חוסר אחריות של הציבור בשילוב חוסר יכולת לאכוף לא יותיר ברירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר