מאות הרוגים ביום

השליח ב'מדינת הקורונה' בראיון ישיר. צפו

מידי יום סופרים באיטליה מאות של מתים מנגיף הקורונה, שליח חב"ד במילאנו, הרב סנדי ווילאשנסקי, בראיון: "יהודים יראי שמיים היו צריכים להיות הראשונים להדר ולהחמיר" (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: אריאל ליבא)

מידי יום סופרים באיטליה מאות של מתים מנגיף הקורונה, שליח חב"ד במילאנו, הרב סנדי ווילאשנסקי, בראיון ישיר קורא לישראלים: "יהודים יראי שמיים שמהדרים בכל מצווה, היו צריכים להיות הראשונים להדר ולהחמיר ב'ונשמרתם'".

עיקרי הראיון:

מה קורה בימים אלו ברחובות איטליה?

"יש סגר כמעט מוחלט, מעבר לקניות, רכישת תרופות ועבודות דחופות - אנשים לא רשאים לצאת מהבית. בימים הקרובים יחמירו את הנהלים והעונשים. מערכת הבריאות באיטליה קרסה לחלוטין, אלפי רופאים נדבקו ויש חוסר במכשירי הנשמה".

מה הסיבה שאתם כבר עוקפים את מספר המתים בסין - שם התפרץ הנגיף?

"אם היו מספיק רופאים ומכשירי הנשמה, לא היו מגיעים לכמויות כאלו. הם לא היו חולים סופניים, אלא אנשים שלא קיבלו אפילו סיוע רפואי מינימלי".

אתם באיטליה רואה את צעדי ישראל כנכונים?

"גם בתקשורת כאן רואים את התנהגות ישראל כ-הכי חכמה, נכונה ומתוכננת ולכן בישראל נמצאים רחוק בהרבה ממה שקורה באיטליה. חייבים להקשיב לנהלים. אם זה יהודי שומר מצוות, שיבין שכמו שהוא מהדר באתרוג ובלולב - קל וחומר שיהדר במצוות 'ונשמרתם'. אנחנו מתחננים, תקשיבו לנהלים ותהדרו בהם. באיטליה יש מערכת בריאות מהטובות בעולם - והיא קרסה".

מה קורה באיטליה עם בתי הכנסת והמוסדות?

"כל מוסדות הדת סגורים לחלוטין. מתפללים כל אחד בביתו, זה דבר כואב מאד אבל זו המציאות ואין ברירה. אם בארץ לא רוצים להגיע לכזה מצב, חייבים להקשיב לנהלים ולא לזלזל בהם".

מה המסר שלך ליהודים בישראל?

"אני לא רוצה לחלום שבארץ ישראל יקרה מה שקורה באיטליה. זה קרה כי אנשים פה לא הקפידו על כללים, או יותר נכון כי הרשויות לא ידעו לאכוף אותם".

אז הוראות הממשלה בישראל מונעות את פרוץ המגיפה כאן?

"חד משמעית. נשיקה של נכד לסבא יכולה להוביל לתוצאות חמורות מאד. לא צריך יותר מזה. הנכד, מבלי להרגיש, נושא עמו את הנגיף, מנשק את הסבא - ושם זה יכול להיגמר רע מאד.

"אני מתפלא, יהודים יראי שמיים שמהדרים בכל מצווה, היו צריכים להיות הראשונים להדר ולהחמיר ב'ונשמרתם'. לא אמרו בארץ לא להתפלל במניין, אלא להתפלל בקבוצות של 10 ובמרחקים מתאימים. זה אותו מניין!

"אנחנו כיהודים יודעים גם שזו העת להתחזק בשמירה, בדיקת תפילין ומזוזות, כשרות המאכלים, אות בספר תורה, תמיד אפשר להדר יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר