סגר הקורונה

משרד העבודה: ההורים יקבלו חזרה את התשלום למעונות

משרד העבודה הודיע היום כי מעונות היום והמשפחתונים יצטרכו להחזיר להורים את התשלום מאז הופסקו הלימודים בשל נגיף הקורונה • הצוותים ייבדקו את זכאותם לדמי הבטלה (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

משרד העבודה הודיע היום (ראשון) כי מעונות היום והמשפחתונים יצטרכו להחזיר להורים את התשלום מאז הופסקו הלימודים בשל נגיף הקורונה. כמו כן, הצוותים ייבדקו את זכאותם לדמי הבטלה.

בהודעת המשרד נאמר: "בהוראת משרד הבריאות, החל מ-15.3.2020 לא מתקיימת כל פעילות במעונות היום ובמשפחתונים. בהתאם לחוק, הורים אינם נדרשים לשלם עבור תקופה בה לא התקיימה פעילות, ולא יהיה בכך כדי לפגוע בזכויותיהם בעת חזרה לשגרת פעילות".

על כן: "הארגון המפעיל מחויב להחזיר להורים תשלום יחסי בגין הימים בהם לא התקיימה פעילות במעונות היום ובמשפחתונים ועל ההורים לפנות אליהם".

במשרד העבודה ציינו כי: "צוותי המעונות שיוצאו לחופשה ללא תשלום על ידי מעסיקיהם יוכלו לבדוק זכאותם לדמי אבטלה. מפעילי משפחתונים יוכלו לבדוק זכאותם מהמדינה לחבילת הצעדים להפחתת עלויות לעסקים וסיוע מיוחד לעצמאיים".

בתוך כך, ח"כ יעקב אשר פנה לשר האוצר משה כחלון ושר העבודה והרווחה ח"כ אופיר אקוניס בדרישה חד משמעית שלא להפלות לרעה את מפעילות המשפחתונים אל מול שאר השכירים במשק הזכאים לדמי אבטלה בתקופת חירום זו.

לדבריו: "אנו לא ננוח ולא נשקוט ונעשה כל מה שנוכל על מנת שמפעילות ומטפלות המשפחתונים שרובן נמנות על מעמד כלכלי נמוך, יקבלו את המגיע להן וישמרו זכויותיהן בתקופת חירום זו בשוויון מלא לשאר השכירים במשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר