"חוסר אחריות מזעזע"

'הליכוד': הדחת אדלשטיין תחסל את האחדות

סיעת 'הליכוד' הודיעה כי במידה ו'כחול לבן' תדיח את יו"ר הכנסת זה יהיה מעשה 'חסר אחריות מזעזע' שיוביל לחיסול האחדות: "אזרחי ישראל רוצים שלא נעסוק בהדחות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אדלשטיין ונתניהו (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

סיעת 'הליכוד' הודיעה כי במידה ו'כחול לבן' תדיח את יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, זה יהיה מעשה 'חסר אחריות מזעזע' שיוביל לחיסול המשא ומתן לממשלת אחדות: "אזרחי ישראל רוצים שלא נעסוק בהדחות".

בהודעת 'הליכו' נאמר: "הדחת יושב ראש הכנסת תחסל את ממשלת האחדות ותביא בהכרח לבחירות רביעיות. זה יהיה צעד של חוסר אחריות מזעזע בזמן מגיפת הקורונה העולמית, שלא הייתה כמותה במאה השנים האחרונות.

"מה שאזרחי ישראל רוצים עכשיו זה שלא נעסוק בהדחות אלא נאחד כוחות. הצעת האחדות המוסכמת עם 'כחול לבן' קובעת שראש הממשלה נתניהו יכהן שנה וחצי ולאחריו יכהן בני גנץ לתקופה זהה.

"בזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן, תפקיד יו"ר הכנסת ותפקיד שר האוצר, הנחוצים להעברת התקציב וניהול משבר הקורונה, יהיו בידי 'הליכוד'. תפקידי החוץ והביטחון יהיו בידי 'כחול לבן'. לאחר מכן, בתקופת כהונתו של בני גנץ כראש ממשלה, התפקידים יתחלפו".

ב'הליכוד' הוסיפו: "הסכם הגיוני זה נקבע כדי לאפשר לראש הממשלה המכהן להעביר חקיקה ותקציב בכנסת כדי לנהל את ענייני האוצר והכלכלה, דבר שהוא חיוני שבעתיים בזמן של מגיפה עולמית ומשבר כלכלי חסרי תקדים.

במפלגה הזהירו: "אם כחול לבן ידיחו את יו"ר הכנסת, המגעים לאחדות ייפסקו מייד. כחול לבן יהיו אחראים לתוצאות".

ב'כחול לבן' הגיבו: "הניסיון של הליכוד להציב אולטימטומים ולפגוע בדמוקרטיה מראה שנתניהו רוצה לגרור את ישראל לבחירות רביעיות גם בשיאו של משבר שמחייב את כולנו לפעול למען אזרחי ישראל בממשלה ובכנסת.

"מקום המדינה, יו"ר כנסת נבחר תמיד על ידי רוב חברי הכנסת - וכך יהיה גם הפעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר