"איפה נצעק אל ה'"

הראשל"צ הגר"ש עמאר: "חס ושלום לסגור בית כנסת לגמרי"

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס לנושא סגירת בתי הכנסת בשל נגיף הקורונה: "איפה נצעק לה' אם חס ושלום נסגור את בתי הכנסיות". צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: דוד ארזני )

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס לנושא סגירת בתי הכנסת בשל נגיף הקורונה: "איפה נצעק לה' אם חס ושלום נסגור את בתי הכנסיות".

במהלך שיעורו השבועי התבטא הראשון לציון כי יש לעשות ככל האפשר לא לסגור את בתי הכנסיות לגמרי: "אני יודע שהרבה שואלים על התפילות, דבר ראשון בבתי כנסיות יעשו השתדלות שיהיה מנינים מצומצמים. שמעתי שבאחד המקומות, הבית ספר היות והם מושבתים, אז הרבנים אמרו לבוא להתפלל בבית ספר, כל עשרה בכיתה, זה רעיון טוב יעשו ככה עשרה בכל כיתה".

"גם כן בבתי הכנסיות אפשר לחלק", הוסיף הגר"ש עמאר: "יאמרו לנשים לא לבוא, ואז חלק בבית כנסת הגדול, חלק באולם, חלק במשרד, חלק בעזרת נשים, ויעשו גם חלוקה בשעות, אלה בנץ החמה, אלא יותר מאוחר ככה לא נסגור לגמרי בית כנסת, איפה נתפלל, איפה נצעק להשם אם ח"ו נסגור את בתי הכנסיות. זה הזמן לזעקה ותפילה".

בדבריו עורר הגרש"מ את ההורים להשקיע בילדים בזמנים אלה: "יש כאלה הורים שלוקחים את הילדים, לא רוצים אחריות משאירים אותם אצל ההורים, התאזרו בעוז וסבלנות מיוחדת ובאהבה גדולה לקרב את הילדים, לא להגיד להם מספיק לצעוק.

"להעסיק אותם, לשחק איתם, ללמוד איתם, להשתדל שגם לא יפסק התלמוד תורה של תינוקות של בית רבן, אל יחסר המזג אין העולם מתקיים אלא בהבל פיהם. אז מה יצר הרע עושה, אומר הילדים מפריעים לי, תוותר על הכל, בפרט בעת הזאת. מה עשה מרדכי שהיה גזירה, אסף את הילדים וצעק איתם, היום השטן נלחם בנו שלא נוכל לאסוף אותם אז כל אחד בביתו ילמד איתם יקרא איתם שיר השירים, גם קצת ישחק איתם".

רבה של ירושלים התייחס לנושא החתונות ואמר: "יש פגיעה קשה בכלות וחתנים, ומי מילל ומי פילל שכך יהיה, אז יש כאלה שלוקחים על עצמם בסבלנות ובענווה והבנה מחליטים להתחתן בצמצום, תבוא עליהם ברכה. כי זה לא חכמה לדחות חתונה.

"מי שיכול יעשה כך בצמצום ע"פ ההוראות הניתנות. אבל יש כאלה שלא יכולים לעמוד בזה לא יכולים לסבול שיהיה חתונה כזאת, או ההורים, אז אם אין ברירה מותר לדחות אבל גם זה יעשו בהבנה והסכמה הדדית של כל הצדדים".

בסוף דבריו קרא הראשל"צ להרבות בתפילה וזעקה: "ננצל את הפחד שיש לעשות חיזוק. לקרוא אל השם מעומק הלב. ויזעקו אל השם ותעל שעוותם. והוא רחום ישוב ירחמנו. וגם יקראו פיטום קטורת אפילו עשרה פעמים ביום. ויקראו בשעת פתיחת ההיכל את הקטורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר