שיחה נוקבת

תלמיד הגרי"ש אלישיב זצ"ל: "המשיח לא יסלק את הקורונה"

"אם מי שהוא פוטר את עצמו מלהתעורר והוא אומר זה חבלי משיח, קודם צריך לדעת שמשיח זה דבר מפחיד" • שיחתו הנוקבת של המגיד הירושלמי הגאון רבי אליהו דיסקין (יהדות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בית החולים 'הדסה עין כרם', הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגאון רבי אליהו דיסקין, מגדולי המגידים בירושלים ותלמידו של מרן פוסק הדור רבי יוסף שלום אלישיב זצ"ל, יצא בדברים נוקבים בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

המגיד פירט תשובות לכל השאלות הנקובות, "האם המשיח אמור לפתור את סכנת הק'ורונה", "למה באה הקורונה לעולם", וגם "פיטום הקטורת זו סוגלה מצוינת אבל מסוכנת".

שיחתו המלאה של הגר"א דיסקין:

"הרב שך בשעתו כשהיה אחד המאורעות, התחילו מחשבי קיצין וחולמי חלומות להגיד שהמשיח בדרך. התחילו לחגוג. הרב שך בנהמת ליבו קרא את הרמב"ם שמצוות עשה לזעוק ולהריע בעת צרה, ואם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית, הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להדבק במעשיהם הרעים, ותוסיף הצרה צרות אחרות ע"כ, והוא אמר שהתורה לא משתנית ,זה לא משנה אם המשיח בדרך או לא, ואם בתורה כתוב על הצר הצורר אתכם שצריך לזעוק ולהריע, זה לא משנה אם זה בגלל המשיח או לא.

"ואדרבה, אם זה מצד חבלי משיח זה יותר סיבה, כי בשביל מה בא חבלי משיח? חז"ל אומרים שכשמגיע הזמן של הגאולה, היא לא יכולה להגיע בלי תשובה, מה עושה הקב"ה אם חוזרים בתשובה מוטב, ואם לאו אני מביא עליהם מלך שהוא קשה כהמן והם חוזרים בתשובה. אז אם זה בגלל המשיח זה ודאי בא לעורר לתשובה.

"אם מי שהוא פוטר את עצמו מלהתעורר והוא אומר זה חבלי משיח. קודם צריך לדעת שמשיח זה דבר מפחיד, אמנם כל הרע יתבער מן העולם, היצה"ר של היום לא יהיה ,אבל מה שאפשר להגיע לדרגה רוחנית היום לא יוכלו להגיע בימות המשיח, אלא באותו דרגה שקנית כאן תוכל להגיע לפי זה שם. למשל, היום יש לך בחירה איזה מכונית לקבל ,ואח"כ תהיה לך בחירה רק איך לנסוע בה.

"אז אם משיח בא אדרבה זה רק סיבה יותר לחזור בתשובה להיות ראוי לזה לקנות דרגה. אבל אם אדם פוטר את עצמו ואומר זה משיח, אז מה זה משנה, הרמב"ם אומר שמי שתולה את זה במקרה, זה הסינים אשמים שאכלו עטלפים שלא עשו סגר בתחילה, או המשיח אשם או החמאס או החיזבללה ,זה בכלל תלכו עמי קרי.

"אנו לא שמים לב לחזור בתשובה ולכן הקורונה הולכת ומתקרבת אלינו. יש פסוק בישעיהו פמ"ב פסוק כ"ה ותלהטהו מסביב ולא ידע ותבער בו ולא ישים על לב.

"מפרש רש"י ותלהטהו מסביב שיקחו מוסר ,אבל אם ותלהטהו מסביב ולא ידע מגיע מצב של ותבער בו .אחר פורענות האומות שמסביב בערה בעצמו ומ"מ לא ישים על לב .התחיל בסין ועבר לאיטליה ולא ידע ותבער בו ולא ישים על לב.

"נסעתי אתמול עם נהג מונית הוא הראה לי בוידאו שלו נביאי זעם, צילמו איזה צילום בחלל של דמות עם עיניים מפחידות ,ויש איזה סטרואיד שבר של כוכב שמתקרב לכדור הארץ וכו ,'והולך להיות סוף העולם. ראיתי שהוא מאוד לחוץ אמרתי לו מי שחושב שהעולם הזה נהיה מעצמו הוא גם חשוב שהעולם עלול להגמר יום אחד מעצמו, אבל מי שיודע שיש מישהוא שברא את העולם המופלא הזה, הוא יודע שאותו אחד גם משגיח ומפקח עליו כל רגע.

"אמרתי לו אל תדאג העולם בשליטה מלאה של בורא עולם, הוא מחליט בדיוק מתי הנגיף יגיע לעולם ומתי הוא יחלוף כלא היה, והוא גם מחליט מי יפגע ומי לא, כי הנה כחומר ביד היוצר ברצותו מרחיב וברצותו מקצר כן אנחנו בידך מחיה וממותת.

למה באה הקורונה?

"אנחנו יודעים שיש מי שברא את העולם ומנהיג ומשגיח והכל בשליטה מלאה. מצידנו אנחנו צריכים להתעורר על מה עשה ה' ככה.

"ההנהגה של הקב"ה בעולם יש קו אדום שהקב"ה מתערב. יש קו אדום של השחתה שכשהעולם מגיע לקו אדום הזה נגזר כליה על האנושות. לכן הקב"ה מתערב לעצור את זה. הקידמה של הציוויליזציה האנושות הובילה את האנושות לשני קלקולים נוראים. אינכם יודעים כמה השחתה וטומאה יש בעולם על ידי כל המכשירים הטכנולוגיים למיניהם, הקב"ה הביא את הנגיף הזה, כל מרכזי הבילויים בעולם בניו יורק פריז הכל משותק.

"הקלקול השני הוא הגאוה האנושית, שכחו את הקב"ה כאילו הכל בידי האנושות. האנושות שכחה שיש מנהיג לעולם. דור המבול לא נתגאו אלא בשביל רוב טובה שהביא להם. פן תאכל ושבעת ובתים טובים תבנה וישבת וכו' אז ההנהגה ויאמר אסתירה פני מהם.

"צריך לדעת שכשלומדים נביאים גם אצל אומות העולם אחד החטאים הגדולים זה הגאווה האנושית שאדם שוכח את הקב"ה. סין למעלה ממליארד תושבים, מעצמה כלכלית, ארה"ב של אמריקה גאוות האנושות, כולם עומדים חסרי אונים נגד בריה קטנה של הקב"ה. חז"ל אומרים שטיטוס התרברב על הקב"ה הקב"ה אמר לו לך תעשה מלחמה.

"ההבדל בין קורונה ליתוש זה כמו ההבדל בין יתוש לפיל. איפה אמריקה איפה צרפת, טראמפ עצמו היה צריך לעבור בדיקות. אנחנו רואים את קיום דבר ה 'על ידי ישעיהו הנביא. והיה באחרית הימים כתוב בישעיה פרק ב'. ותמצא ארצו כסף וזהב אין קצה לאוצרותיו, ותמלא ארצו סוסים ואין קצה למרכבותיו. ותמלא ארצו אלילים למעשה ידו ישתחוו לאשר עשו עץ ואבן.

"כמה רחמים שפע של רחמים בתוך הדין ,הקב"ה עשה את זה עם קצת פחד ושיתוק כלכלי, באיזה מחיר קטן יחסי הקב"ה הפך את העולם, והכל בחסד וברחמים.

פיטום הקטורת - סגולה מצויינת אך מסוכנת

"מחפשים הרבה סגולות ,פרשת הקטו ת ושיר של פגעים זה סגולה גדולה, אני אספר לכם סיפור שכתוב בזוה"ק, בפרשת וירא עמוד ק' ק"א שהייתה עיירה בשם טרשא שהיתה שם מגיפה, והגיע לשם אורח רב אחא התחננו לפניו שיעשה תיקון, הוא לקח ארבעים אנשים פיזר אותם עשר אנשים בכל פינה ואמרו פרשת הקטורת בכוונה גדולה והמגפה נעצרה.

"פתאום רב אחא חלש, הוא נמנם גילו לו מן השמים שזה בא לו כי שלחו את המגיפה להחזיר את כולם בתשובה, אתה סילקת את המגיפה אבל הם לא חזרו בתשובה. מיד כינס את כולם והם קיבלו קבלה שלא יבטלו תורה לעולם.

"למדתי מהזוהר הזה א. שהסגולה של הקטורת כ"כ חזקה שאפילו לפני תשובה היא מצילה ממגיפה, אבל הלימוד השני הוא שהקב"ה שולח מגיפה לא בשביל שיגידו קטורת אלא בשביל שיחזרו בתשובה, והתשובה שהזוהר מציע לנו שלא יבטלו מן התורה לעולם.

"יש משהוא מתוק מאוד שאנחנו בידים של הקב"ה. בא אלי אברך שהוא נורא לחוץ בפאניקה .אמרתי לו יש לי עצה בשבילך. תתפטר. אתה חשבת כל היום שהחיים בידים שלך אתה אחראי עליהם, ואתה מרגיש מאבד שליטה. תתפטר. תמסור את הכל בידים של הקב"ה ואז תהיה רגוע .וצריך לדעת חלאים רעים ונאמנים בדיוק באיזה רגע ושעה יבואו ובאיזה רגע יסתלקו. במי זה יפגע ובמי לא הכל בידים שלו.

"סיפר לי הרב דרבקין שהוא שמע מר' הלל כגן זצ"ל שהיה תלמיד של הגרשש"ק בגרודנא שכשהבולשביקים סגרו את הישיבות הוא אמר שיש לו אימה ופחד איזה גזירה יכול להיות, כי יש לו קבלה שכשיש איזה גזירה הקב"ה מסבב שיתמעט כח התורה בעולם כדי שתתקיים הגזירה, ובאמת מיד אח"כ הנאצים נכנסו.

"הגרשש"ק הביא את לשון הרמב"ם בפיה"מ דכשיבוא זמן להנקם יזדמנו סיבות להפר התורה כדי שיבא העונש במשפט, ולכן צריך לדעת שסגירת הישיבות היא גזירה הרבה יותר קשה. להתחזק מאוד שלא לבטל תורה.

"עוד רווח עצום יש לדבר. העבודה של חג המצות הוא חיזוק האמונה, הזכרנו כמה פעמים שעיקר העבודה של אמונה וידעת היום והשבות אל לבבך, ההכרה בשכל זה עבודה קטנה, העבודה של החיים זה והשבות אל לבבך ,לחיות אמונה בהשגחה וביציאת מצרים ,בימים האלה למדנו שהעולם בשניה אחת יכול להשתנות מן הקצה אל הקצה. הכל היה נראה כזה יציב וברור, ופתאום ברגע אחד כל העולם משותק. פתאום רואים ששום דבר לא בטוח.

"הקב"ה בשניה אחת עם קורונה קטנה משנה את הכל. הרבה יותר קל להתחבר עכשיו עם ההשגחה של מכות מצרים . כך יהיה בעז"ה ביאת המשיח הכל יתהפך. כל מי שמרגיש פחד ומתח מומלץ לו ללמוד פרק ב' בישעיהו ושער הבטחון בחובת הלבבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר