פרסום ראשון

סאטמר: בת 102 נדבקה בקורונה ונפטרה

מרת ליבא עטיל זילבערשטיין ע"ה, מחסידות סאטמר בארה"ב, נדבקה בנגיף הקורונה מאחד מנכדיה שביקרה בחג הפורים • מצבה הידרדר והרופאים נאלצו לקבוע את מותה (אנ"ש, עולם)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליבא עטיל זילבערשטיין ע"ה (צילום: ללא קרדיט)

מקרה מאומת של מוות מנגיף הקורונה בשכונת ווילאמסבורג בניו יורק: מרת ליבא עטיל זילבערשטיין ע"ה (102), אשת חבר לרב נתן דוד זילבערשטיין זצ"ל, נפטרה לאחר שהתגלתה כחולת קורנה. עטיל זילברשטיין נדבקה בחג הפורים מאחד מצאצאיה, ומאז מצבה החמיר עד לפטירתה.

מרת עטיל זילברשטיין נולדה בשנת 1917 בעיר טערצאל בצפון מזרח הונגריה לאלעזר וגיטל גליק. הגיעה לארה"ב עם בעלה רבי נתן דוד ב-1946 לאחר המלחמה, כאשר לא נשארה עם משפחה. בהמשך זכתה לשמונה ילדים שהביא מאות נכדים, נינים ובני נינים.

אחד מנכדיה סיפר ל'כיכר השבת' כי "כאשר ילדיה היו קטנים, גילו אצלה את מחלת הסרטן והיא הייתה שרויה במצב קריטי".

"בעלה ר' נתן דוד היהתלמיד מובהק של הרה"ק רבי יואל מסאטמר והוא נכנס וביקש ברכה, הרבי לא רצה להבטיח כלום, אבל ר נתן דוד היה פולני והפציר אצל הרבי ואמר שהוא לא יעזוב את החדר עד שיקבל ברכה והבטחה, הרבי מאוד אהב אותו, והבטיח שאשתו ליבא עטיל תאריך ימיה עם זיכרון טוב". סיפר הנכד.

בפורים האחרון היא הייתה בריאה ושלמה וזכרה את כל המשפחה ושמותיהם של כל הנכדים והנינים. בשבת שעברה אף אמרה את כל ספר התהילים תוך שהיא הזכירה את שמות צאצאיה.

לפני כשבוע היא החלה לא להרגיש טוב ופיתחה תסמינים של חולה קורונה. לאחר בדיקה, נמצא כי היא נושאת הנגיף הקשה. תוך ימים ספורים חלה הידרדרות במצבה ובליל שבת הלכה לעולמה בגיל 102.

בהלוויתה השתתפו חלק מצומצם מבני משפחתה זאת בשל חשש מהידבקות בנגיף בו נדבקו חלק מהנכדים.

כך הובא למנוחות הנפטר הראשון מ'קורונה' בישראל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת, ובאדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר