"גפני מתחנחן"

הליכוד החתים את חברי 'בלוק הימין'; ב'דגל' סירבו - ונכנעו

"התנהגות 'דגל' היא חלק מההתחנחנות של ח"כ גפני לאנשי השמאל" - כך, במילים קשות, תוקף בכיר באגודת ישראל את עמיתו הליטאי, שסירב תחילה לחתום כבקשת הליכוד (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראשי יהדות התורה, עם אדלשטיין (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

הליכוד הבהיר בשעה האחרונה (ראשון) כי הדחת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין תביא להפסקה מוחלטת של המגעים על הקמת ממשלת אחדות ותחסל למעשה סופית את האפשרות להקמת ממשלה כזו, וכחלק ממאבקו החתים את חברי גוש הימין על מסמך כי לא יתמכו באף ח"כ מלבד אדלשטיין לתפקיד היו"ר.

ל'כיכר השבת' נודע כי בדגל התורה סירבו תחילה לחתום על מסמך הנאמנות. בכיר ב'דגל' אמר ל'כיכר השבת': "למה אנחנו צריכים להיות חלק ממשחק הליקוקים של ח"כים זוטרים לראש הממשלה. הבהרנו פעם אחר פעם כי אנחנו נאמנים לנתניהו, לא צריכים להיות שותפים למשחק הזה".

אך לבסוף גם בסיעה הליטאית נכנעו, וחתמו על המסמך כמו עמיתיהם מאגודת ישראל. בכיר אגודאי אמר ל'כיכר השבת' כי "התנהגות 'דגל' היא חלק מהתחנחנות של ח"כ משה גפני לאנשי השמאל, לצד החשש לכיסאו בוועדת הכספים. הוא אולי שכח שאנחנו חלק מהגוש, ובשל כך מחובתנו לחתום".

יהדות התורה, בהמלצתה על נתניהו (צילום: לע"מ תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

וכך נכתב בהודעת הליכוד, שהסבירה את עמדתם: "הדחת יושב ראש הכנסת תחסל את ממשלת האחדות ותביא בהכרח לבחירות רביעיות. זה יהיה צעד של חוסר אחריות מזעזע בזמן מגיפת הקורונה העולמית, שלא הייתה כמותה במאה השנים האחרונות".

"מה שאזרחי ישראל רוצים עכשיו זה שלא נעסוק בהדחות אלא נאחד כוחות", אמרו בליכוד, והוסיפו: "הצעת האחדות המוסכמת עם 'כחול לבן' קובעת שראש הממשלה נתניהו יכהן שנה וחצי ולאחריו יכהן בני גנץ לתקופה זהה. בזמן שראש הממשלה נתניהו יכהן, תפקיד יו"ר הכנסת ותפקיד שר האוצר, הנחוצים להעברת התקציב וניהול משבר הקורונה, יהיו בידי 'הליכוד'. תפקידי החוץ והביטחון יהיו בידי 'כחול לבן'. לאחר מכן, בתקופת כהונתו של בני גנץ כראש ממשלה, התפקידים יתחלפו".

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה: "הניסיון של הליכוד להציב אולטימטומים ולפגוע בדמוקרטיה מראה שנתניהו רוצה לגרור את ישראל לבחירות רביעיות גם בשיאו של משבר שמחייב את כולנו לפעול למען אזרחי ישראל בממשלה ובכנסת. מקום המדינה, יו"ר כנסת נבחר תמיד על ידי רוב חברי הכנסת - וכך יהיה גם הפעם".

מוקדם יותר היום פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קרא להקים במהרה את ועדות הכנסת, והסביר כי משבר הקורונה וההנחיות שפורסמו לא ציבור לא מונעות את דיוני הכנסת ואת דיוניהן של ועדות הכנסת. את עמדתו העביר מנדלבליט במכתב תגובה לעתירה שהוגשה לבג"ץ לקראת הדיון שנערך היום.

בשעה זו בג"ץ דן בעתירות להורות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס את המליאה כדי להצביע על בחירת יו"ר לכנסת ה-23 ועל הקמת הוועדה המסדרת. אדלשטיין מנע בשבוע שעבר את כינוס המליאה, ואף שהכריז כי היא תתכנס מחר, העותרים מכחול לבן ומהתנועה לאיכות השלטון מבקשים לחייב אותו להקים את הוועדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר