ראיון באולפן • צפו

האם במאוחדת הצליחו לחזות את הנגיף מראש?

המהפכה של מאוחדת, בכל מה שקשור למתן שירותים רפואיים מהבית, החלה כבר לפני שנה בשם:'המהפכה ההיברידית'. ד"ר מנחם ביתן, הגיע לאולפן והסביר על הנגיף והשירות (ארץ)

כיכר בשיתוף מאוחדת | כיכר השבת |
(צילום: אריאל ליבא, כיכר השבת)

ד"ר מנחם ביתן, הרופא המחוזי של מאוחדת במחוז ירושלים, הגיע לאולפן 'כיכר השבת', והסביר על הנגיף המסוכן, דרכי ההתמודדות עם הנגיף ובעיקר על המהפכה ההיברידית של מאוחדת - שנעשה עוד לפני עידן ה'קורונה', ולכן מאוחדת הקדימה את זמנו ביחס לשאר קופות החולים.

כותרות הראיון: וירוס הקורונה, הוא דומה לוירוסים האחרים; כמו השפעת, מה שמיוחד בו, זה שהוא יודע להדביק אותנו גם ללא תסמינים של המחלה.

עוד בעיה היא שהוא מאוד מדבק, במידה ואני משתעל על מישהו - הסיכוי שלו גדול להידבק במידית. בנוס, ההשפעה שלו על קבוצות הסיכון גדול יותר מאשר של שפעת.

חשיבות הבידוד

לכן הבידוד הוא דבר נחוץ מאוד. מכיוון שבמידה ויהיו הרבה שנדבקו - המדינה תכנס לכאוס מוחלט - כמו באיטליה, לא יהיו מספיק מיטות ורפאים כדי לטפל במקום.

באיטליה, ההתפרצות הייתה בלתי נשלטת - והמערכת הגיעה לאי-ספיקה, ולמרות שבאיטליה יש מערכת בריאות מצוינת היא לא הצליחה לטפל בכמות החולים הכללית. אם אנחנו נכנס לבידוד אז נגיע למצב שקצב ההתפשטות תהיה נמוכה ומערכת הבריאות שלנו תצליח להתמודד.

איך מאוחדת הקדימה את זמנה

לפני שנה התחלנו, במהפכה ההיברידית - ולא ידענו על הנגיף המסוכן.. הרציונל הוא פשוט, אדם יושב היום בבית, אם בשל בידוד או בשל גילו המבוגר שמסוכן בשבילו לצאת החוצה, יוכל לגלוש מהאפליקציה או דרך האתר של מאוחדת ולהגיע לרופא האישי שלו.

במידה ויש לו מחשב עם מצלמה, הוא יוכל לעלות לשיחת וידאו עם הרופא שלו ולהראות לו דברים ולהתייעץ איתו - פנים אל פנים, ממש כאילו הוא הגיע למרפאה. היום, אנחנו מעדיפים שיבואו כמה שפחות למרפאה והשתמשו יותר באונליין - מחשש להידבקות בנגיף. הרופא גם יוכל להחליט האם לזמן אותו להתייעצות במרפאה, אך כמובן שמי שרוצה יוכל לגשת למרפאה.

מה יעשה מי שבבידוד וצריך תרופות קבועות

כל מי שיש לו תרופות קבועות, הוא יוכל להזמין זאת ישירות מהרופא, ואנחנו נשלח את ישירות אליו עם שליח מהמרפאה, אנחנו גם נותנים אפשרות לקחת תרופות כמה חודשים קדימה.

מה יעשו הציבור החרדי והקשישים

מי שאין לו גישה למחשב או לאינטרנט, יוכל לבוא כאמור למרפאה, גם במרפאה עצמה יש נקודת מיון ראשונית, שם שואלים האם נחשפת לחולה קורונה והאם היית החו"ל לאחרונה, או האם יש לך חום או קשיים בדרכי הנשימה. אם אין כלום - הפציינט נכנס כרגיל למרפאה.

עוד חידוש שאנחנו מכניסים, זה שרופא יוכל לקבל ממנו שיחה טלפונית, הרופא ישב בחדר מול התיק הרפואי שלו והם עושים את הביקור דרך הטלפון, וגם הרופא יוכל לשלוח לו את רשימת התרופות הקבועה שלו.

יש יותר חולים שחוששים מהקורונה?

כן, אנשים נמצאים בחרדה - וזה הגיוני ובאמת אנשים שואלים הרבה שאלות, הרבה יותר מיום רגיל - ויש הרבה בלבול בציבור בגלל חלקי מידע.

אנחנו במרפאות נערכים לכך. עדיין, למאוחדת יש אפשרות של טלפון קווי לתמיכה חברתית ונפשית. וכל אחד יוכל להתקשר למספר הזה כמה פעמים שרק ירצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר