הנגיף מכה במגזר החרדי

אימה בארה"ב: "ה'קורונה' לא פוסחת על אף בית; זו מגפה"

אם בישראל נדמה כי התפשטות ה'קורונה' יחסית בשליטה, בארה"ב - אימה בכל האזורים החרדיים • אלפי נדבקים, מרביתם - לא מפונים לביה"ח • "אנו חיים בפחד", הם מספרים, "הכל שומם" (בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בזמן שבישראל מצליחים להשתלט, יחסית, על התפשטות נגיף ה'קורונה', נראה כי בקהילות היהודיות בארצות הברית המצב הולך ומחמיר. תושבים בברוקלין מספרים על מאות משפחות שנדבקו בנגיף - ומרביתם כלל אינם מתפנים לבתי החולים.

בארצות הברית מדברים על אלפי חולים מהקהילות החרדיות, שנדבקו בנגיף. על פי נתונים שדווחו ביממה האחרונה, שליש ממקרי הקורונה בארה"ב הם בעיר ניו יורק. מתוכם, רוב המקרים, באזורים החרדיים בבורו פארק, בקראון הייטס ובוויליאמסבורג.

"כמעט בכל בית יש חולה קורונה", מספר הרב מרדכי כהן מברוקלין, "אנחנו חיים פה בפחד, נראה שהממשל התעורר מאוחר, הרבה אחרי שאלפים פה נדבקו".

היסטוריה: איצקוביץ' - נסגר (באדיבות המצלם)

לדבריו: "אנשים מסתגרים בבתים, לא תפילות ולא עבודה, בתי הכנסת סגורים. הרחובות המרכזיים שהיה קשה ללכת בהם ביום יום - ריקים, שוממים. המגפה לא פוסחת על אף בית, זו מגפה".

הרב יוסף סאלם הוסיף: "אתה מדבר עם חברים בטלפון, ואתה מבין עד כמה בבתים של כל החברים שלך יש חולי קורונה, אנשים לא הולכים לבתי החולם, מעדיפים להישאר בבית, רק במקרה של חולה במצב קשה - מתפנים לבית חולים. המצב פה קשה מאוד, יש חולים במצב קשה ולא מעט נפטרים, אנחנו חוששים".

לדברי חיים דוויק, מהקהילה החלבית: "הקהילה נסגרה בימים אלו, אין שום פעילות. מי שמכיר את הקהילה יודע שמעולם לא היינו במצב הזה, מעולם. אנשים מפחדים. נארגן עצרת סליחות דרך הטלפון, אנחנו בשעת חירום ואיש אינו יודע מתי זה יסתיים, רק תפילות".

לדבריו: "אנחנו גם לא יכולים לעלות לארץ, אנחנו בטירוף מוחלט. פוחדים על ההורים, על הילדים ועלינו כמובן. מצב שהכל בלתי ידוע ואי אפשר לדעת לאן זה הולך. אנשים באווירת ט' באב. כל האירועים בוטלו, אתה שומע רק תפילות ובכיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר