כל הפרטים

היום נכנס לתוקפו הצמצום הנוסף בתחבורה הציבורית

כחלק מההגבלות של משרד הבריאות במאמץ להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה, מצומצמת החל מהיום פעילות התחבורה הציבורית • וגם: כך תגלו אם חולים נסעו איתכם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוברות)

החל מהיום (שני), נכנסים לתוקפם השינויים הדרמטיים בפעילות התחבורה הציבורית ברחבי ישראל, כחלק מההגבלות של משרד הבריאות במאמץ להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה.

השינויים הללו כוללים: שתי נסיעות בשעה בלבד בכל הקווים העירוניים, ושלוש - בקווים הבין-עירוניים. בקווים שגם בשגרה ישנן שתי נסיעות ומטה בעירוני, כמו גם בקווים לא תדירים בבין-עירוני, לא יחול שינוי.

צעד זה מתווסף להשבתה המוחלטת של כל התחבורה הציבורית במדינה במהלך סופי השבוע, שנהגה כבר בסופ"ש האחרון.

כמו כן, בהתאם להנחיות משרד הבריאות יופעל שירות הרכבות במתכונת מצומצמת - עד להודעה חדשה: תדירות הרכבות תצומצם בכמחצית, ותופעל רכבת אחת בשעה, לכל כיוון, במרבית הקווים. בשעה 20:00, תפוסק פעילות הרכבות.

כלל התחנות תישארנה פתוחות לשירות, מלבד תחנות 'ירושלים מלחה', דימונה ו'ראשון לציון - הראשונים', שנסגרו לשירות כבר בשבוע שעבר בשל מחסור בפקחי רכבת הנמצאים בבידוד.

עדכונים שוטפים ותשובות על קווים ספציפיים ניתן לקבל במוקד השירות של משרד התחבורה, במספר כוכבית 8787.

שירות חדש

בתוך כך, שירות חדש של משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מאפשר לנוסעי התחבורה הציבורית שביצעו נסיעות בכרטיס הרב-קו לקבל מידע על היסטוריית הנסיעות.

כידוע, משרד הבריאות מבצע חקירה אפידמיולוגית לכל חולה קורונה ומפרסם לציבור גם את מסלול נסיעותיו של החולה בתחבורה הציבורית. כעת, נוסעים החוששים כי נסעו יחד עם חולה הקורונה באותה נסיעה, יוכלו מעתה לבדוק בעזרת היסטוריית הנסיעות שלהם אם היו באותו קו אוטובוס ובאיזו שעה תיקפו את כרטיס הרב-קו.

שירות זה - מעדכן משרד התחבורה - יינתן לכלל כרטיסי הרב-קו. היסטוריית הנסיעות תינתן עד שבועיים אחורה. הנוסע יקבל את מספר הקו, שעת העלייה שלו לאוטובוס, ושעת העלייה של חולה הקורונה לאוטובוס.

כל שעליכם לעשות הוא להתקשר למוקד המידע של משרד התחבורה בטלפון *8787 או למפעיל התחבורה. הנכם מתבקשים למסור את מספר כרטיס הרב-קו שברשותכם ומספר תעודת הזהות.

"אנו שבים ומזכירים כי בהתאם להנחיית משרד הבריאות, יש לצמצם את השימוש ברכבת לנסיעות חיוניות, וכי נוסעים הנדרשים בבידוד מתבקשים להימנע משימוש בתחבורה ציבורית בתקופת הבידוד", נאמר בהודעת המשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר