המהלך של 'כחול לבן'

מסתמן: גפני יוחלף באיש 'ישראל ביתנו' כיו"ר וועדת הכספים

האם היו"ר הוותיק של וועדת הכספים בכנסת, יו"ר דגל התורה ח"כ גפני, יוחלף באיש אמונו של אביגדור ליברמן? בסביבת גפני משדרים אופטימיות - אך נראה שזו תקוות שווא (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני ופורר (צילום: פלאש 90)

היום (שני) תתכנס מליאת הכנסת לדון בהקמת הוועדה המסדרת ובהקמת וועדות חוץ, ביטחון, כספים וועדת קורונה, זאת בצל ההמתנה להכרעת בג"ץ אם לחייב את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לקיים הצבעה במליאה על בחירת יו"ר חדש במקומו. למתנגדי נתניהו ישנו רוב, וכחלק מכך ייצא לדרך ניסיון להחליף את ח"כ גפני בתפקידו כיו"ר ועדת הכספים, ולמנות במקומו את ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו).

על רקע זה, בליכוד הודיעו לפני זמן קצר באופן רשמי כי כל חברי גוש הימין יחרים את דיוני המליאה. "לא יעלה על הדעת שברגעים מכריעים וקריטיים למדינת ישראל, בוחרים בכחול לבן בהתנהלות דיקטטורית והרסנית המונעת משנאה ותאוות השלטון. לאור התנהלותם המבישה, הליכוד והמחנה הלאומי החליטו שלא לקחת חלק בהליך בזוי זה".

כאמור יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן צפוי להיפגש עם ראשי סיעות גוש ה-61 כדי לסכם על הרכב הוועדות ומי יעמוד בראשן, והוא צפוי לנסות לגבש מהלך להדחת יושבי ראש הוועדות הקיימות והדחתו של ח"כ משה גפני מראשות וועדת הכספים, כאשר במקומו ימונה ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו.

עם זאת, בסביבת ח"כ גפני אומרים ל'כיכר השבת' כי הוא לא יודח, כיוון שעדיין לא מונה אף יו"ר לוועדה מהבחירות האחרונות. אלא שההערכות הן, שזהו מהלך סופי, משום ש'כחול לבן' השיגה לכך רוב.

מנגד, ב'רשימה המשותפת', הנמנית על הגוש של כחול לבן, מתנגדים להדחתו של גפני. בכיר בסיעה הערבית אומר ל'כיכר השבת' כי לא ישתפו פעולה עם מינויו של נציג ישראל ביתנו, וכי הם אף שוקלים להתנגד למינוי - מה שעשוי להותיר את גפני בתפקידו.

עימות בין גפני לפורר. ארכיון (צילום: ערוץ הכנסת)

עוד מסתמן, כי ח"כ יעקב מרגי מש"ס יודח מראשות וועדת החינוך, ובראשה יועמד ח"כ ניצן הורביץ, יו"ר מרצ.

יצוין, כי ההצבעות שיערכו במליאה, יתקיימו בסבבים, כאשר בכל פעם ייכנסו למליאה שישה חברי כנסת בלבד; בדיון במליאה שיערך לפני ההצבעות יורשו הח"כים לנאום, ולשם כך הם ייכנסו למליאה בסבבים של שישה חברי כנסת גם כן. שבעת הח"כים המצויים בבידוד בשל חשיפה לנגיף הקורונה, התבקשו שלא להגיע להצבעות במשכן.

שניים בבידוד מתוך גוש ה-61 של בני גנץ, בעוד שגוש תומכי בנימין נתניהו, מונה 59 שמתוכם חמישה בבידוד. המבודדים הם אריה דרעי, צחי הנגבי, רם בן ברק, אלון שוסטר, משה אבוטבול, איציק כהן ובצלאל סמוטריץ. עד כה לא הושג קיזוז פוליטי למבודדים.

ח"כ יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר