למרות הקורונה

המחירים עלו? ברבנות מבהירים: אין מחסור

ברשתות המזון מנצלים את הפאניקה סביב הקורונה וכבר העלו את מחירי הבשר באחוזים רבים, אך ברבנות הראשית מבהירים כי השוחטים ממשיכים לעבוד ואין כל מחסור בבשר (אקטואלי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ההסתערות הכללית על רשתות השיווק על ידי אלפי ישראלים שמילאו את מאגרי המזון בבתיהם בשל התפשטות נגיף הקורונה, הביאה לעליית מחירים בתחומים רבים.

בין היתר, ניצלו ברשתות השיווק את ההזדמנות והעלו בעשרות אחוזים את מחירי העופות והבשר, תוך נימוקים על מחסור הצפוי במוצרים אלו.

לפי חלק מהטענות, את ההודעה על ייקור המוצרים קיבלו מהמשחטות, אך לפחות ברבנות הראשית מבהירים היום (שני) כי לא צפוי מחסור בייבוא בשר כשר לישראל.

נתניהו: יש מספיק מזון בישראל (צילום: לע"מ)

במכתב לרבני הערים כותב מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן כי נוכח התפרצות נגיף הקורונה לא צפוי מחסור של בשר כשר לקראת החג וכי צוותי השחיטה מטעם הרבנות הראשית, האחראים על 95% מיבוא הבשר הכשר לארץ, פעלו במתכונת מלאה בחמשת החודשים האחרונים במפעלי הבשר ברחבי העולם.

"מחלקת שחיטת חו"ל של הרבנות הראשית לישראל, האחראית על יבוא הבשר הכשר לארץ, שומרת על הרציפות התפקודית לרבות של צוותי השחיטה בעולם, וממשיכה את פעילותה במלא המרץ מול כל הגורמים הרלבנטיים גם בעתות חירום, כדי למנוע מחסור של בשר כשר לקראת החג הבעל"ט", כתב דגן.

"נבקש עוד להבהיר כי בהתאם למידע הקיים ברשותנו, נכון להיום, מחסני היבואנים מלאים בתוצרת בשר "חלק" ו"כשר" וזאת לאור היערכות נכונה ומאומצת של הרבנות הראשית לישראל לקראת חג הפסח, ובשים לב לכך שעם ישראל נמנע מלצאת לחו"ל לחג ומאידך, תיירות הפנים אינה פעילה במצב החירום".

הוא הוסיף כי "הרבנות הראשית לישראל פועלת בכל המישורים ובכל הכלים העומדים לרשותה לצמצום יוקר המחייה ודואגת לתת מענה הולם לביקוש הבשר בחירום כבשגרה, בכל מערך השחיטה בחו"ל, כך שאיננו רואים שום הצדקה לידיעות על עליית מחירים צפויה בעת הזו".

הרב הראשי באולפן 'כיכר'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר